جعفری با اشاره به اینکه باید مهمان نوازی مردم ایران از امامزادگان را مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: هرچه بتوانیم رابطه بین مردم و اهل بیت (ع) را بیشتر کنیم، یک خدمت بزرگ و ارزشمند انجام شده و ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 23 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مرتضی جعفری»، امروز (سه شنبه 3 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: اولین ماموریت ما در سازمان فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت که اجرای مباحث فرهنگی مبارزه با کرونا بود که برای این موضوع 10 هزار نسخه بروشور و 10 هزار بسته بهداشتی توزیع شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سه کارگاه تولید ماسک هم راه اندازی شد، تاکید کرد: تولید محصولات فرهنگی پیرامون کرونا مورد توجه قرار گرفت.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فرهنگسرای «بهمن بیگی» به عنوان بزرگترین فرهنگسرای جنوب کشور، راه اندازی شد، افزود: صنعت گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دید.

جعفری با یادآوری این مطلب که مراسم پایتختی کتاب، سال گذشته در تهران برگزار شد و این نشان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهردار شیراز ارائه شد، تاکید کرد: در این بحث باید یک شهر برای ایجاد ظرفیت های کتابخوانی تلاش می کند و در صورتی که انتخاب شود، این عنوان به آن شهر ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ترویج کتابخوانی 26 طرح را آماده کردیم که اگر کرونا اجازه دهد همه آن را اجرا خواهیم کرد، تاکید کرد: ما برای پایتختی کتاب جهان هم در حال تلاش هستیم و پروپزال را آماده کرده و در حال برنامه ریزی هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه در بحث کرونا که ستاد اجتماعی آن در سازمان ما شکل گرفت، افزود: تبلیغات گسترده شهری، تشکیل پویش «در خانه بمانیم» با همکاری هنرمندان، فرهیختگان و ورزشکاران و همچنین طراحی و تهیه اپلیکیشن «شیرازبان» از دیگر برنامه های ایام کرونایی بود.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی اجرا شد که نمونه آن برنامه «مناره های ملکوت» بود، اظهار کرد: 30 جزء قرآن را در 30 مسجد تاریخی شیراز قرائت شد و با توضیحاتی که برای آن مساجد ارائه شد، در شبکه های مجازی پخش شد، این اتفاق باعث شد این فضای ارزشمند مساجد تاریخی شناسانده شود.

جعفری با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت هیئت مذهبی «حضرت علی اکبر (ع)» مراسم شب قدر به طور خودرویی اجرا شد، افزود: این فعالیت نشان داد کرونا نمی تواند اگر بخواهیم کار فرهنگی، هنری و اجتماعی کنیم، جلویمان را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه راحت ترین تصمیم این بود که هفته «شیراز» برگزار نشود، تاکید کرد: سعی کردیم برنامه های این هفته را به فضای مجازی ببریم و برنامه های زنده موسیقی را از طریق شبکه های مجازی به شکل زنده پخش شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه 11 سرای محله در سطح شیراز داریم، خاطرنشان کرد: در فاز اول 6 فضای محله از طریق فراخوان عمومی به سمن ها تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه برای نیل به هدف «سومین حرم اهل بیت (ع)» توجه به دهه کرامت است، تاکید کرد: اگر بتوانیم داستان هایی در مورد زندگی حضرت شاهچراغ (ع) و سیره زندگی ایشان داشته باشیم و ظرفیت شناخت و معرفتی این بزرگواران را فعال کنیم، بزرگترین خدمت را اجرا کردیم.

جعفری با اشاره به اینکه باید مهمان نوازی مردم ایران از امامزادگان را مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: هرچه بتوانیم رابطه بین مردم و اهل بیت (ع) را بیشتر کنیم، یک خدمت بزرگ و ارزشمند انجام شده و ماندگار خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که باید موضوع ارتباط مردم با اهل بیت (ع) و دهه کرامت را باید از طریق پادکست، کلیپ و فیلم بین مردم معرفی کرد، افزود: دهه کرامت یکی از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان قصد ورود به کارهای سایر ادارات را ندارد، تاکید کرد: ما تسهیل کننده کارهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستیم ما اجازه تیم داری و کار تخصصی نداریم و هر شهرداری که تیمداری می کند، تخلف انجام داده است.

جعفری با تاکید بر اینکه از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری دوره های فاخر و ارزشمند به شکل ملی استفاده کنیم، یادآور شد: دوره های آموزشی فرهنگسراها فعلا به این شکل برگزار می شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه تنها خواهرخوانده ما «وایمار» نیست، موضوع خواهرخواندگی از شهرهایی بین افغانستان و کردستان عراق هم مطرح هست، تاکید کرد: اعتقاد داریم که ربط تاریخی، اقتصادی و یا فرهنگی وجود داشته باشد، در مورد وایمار این مورد در خصوص علاقه «گوته» به «حافظ شیرازی» بوده است.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری کوچه کنار حافظیه به نام «گوته» می تواند سروسامان بهتری به این منطقه دهد، افزود: به طور کلی بحث من اینست که باید از طریق کشورهای اطراف که بیشترین تعاملات فرهنگی دارند، استفاده کرد، باید از طریق خواهرخواندگی یک تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

جعفری افزود: انتخاب پایتختی کتاب بر اساس فعالیت هایی است که در یک سال قبل از آن شکل می گیرد، ما استفاده از عنوان «پایتختی کتاب» می توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، ما سعی کنیم به تهران اعلام کنیم که پایتختی کتاب در سال 1400 به خاطر شیوع کرونا، تمدید شود ولی اگر تمدید هم نشود به طور حتم این موضوع خللی در اجرای 26 برنامه ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه در 11 منطقه شیراز باید 11 قرائت خانه داشته باشیم، یادآور شد: متاسفانه این موضوع را در شیراز شاهد نیستیم.

پایان پیام/130

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار