سه‌ ماه از نامگذاری سال ۱۳۹۹ تحت عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گذشت که در فصل بهار در استان فارس در کنار تلاش برای سیاست‌گذاری، گام‌های عملیاتی نیز برای تحقق شعار سال برداشته شده است.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 23 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، سال جدید را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کردند و فرمودند: کسانی که دست‌اندرکار هستند جوری عمل کنند که تولید ان‌شاءالله جهش پیدا کند و یک تغییر محسوسی در زندگی مردم ان‌شاءالله به وجود بیاورد.
این شعار از ابتدای سال در بخش‌های مختلف استان فارس به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت و بر تلاش برای تحقق آن تاکید شد.
عنایت الله رحیمی استاندار فارس در این زمینه گفت: سال ۱۳۹۹ تحت عنوان سال جهش تولید نام گذاری و برای آن هدف گذاری شده است و طبیعتا ما نیز با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت و اسناد بالادستی برای تحقق این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به مزیت های نسبی استان، سابقه تاریخی فعالیت‌های استان در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات هدف‌گذاری می کنیم تا بتوانیم صنایعی را که در دست اجرا داریم سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.
استاندار فارس از فرمانداران ۳۶ شهرستان این استان خواست حمایت و تلاش برای تحقق جهش تولید را از جمله اولویت های کاری خود قرار دهند.
با گذشت سه ماه از نامگذاری سال جهش تولید، با تعدادی از فرمانداران نقاط مختلف استان گفت و گو شد تا روند تلاش برای تحقق شعار جهش تولید مشخص شود.

تلاش برای بازگشت ۲۷ کارخانه به چرخه تولید


فرماندار سپیدان در این زمینه گفت: تمام تلاش ما تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید است که با برگزاری کارگروه‌ رفع موانع تولید یا تسهیل در تولید و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در این زمینه گام برمی‌داریم.
جمال جوادی جهرمی افزود: برای تحقق جهش تولید، تسهیل و تسریع در صدور استعلام‌ها مورد نیاز سرمایه گذاران و حمایت از آنان از جهت اعطای تسهیلات مورد نیاز مدنظر است.
وی ادامه داد: همچنین به بحث کارخانه‌هایی که ظرفیت آنان در گذر زمان دست خوش یکسری نوسان شده بود و دچار مشکلاتی بودند، رسیدگی کردیم که تاکنون ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی شناسایی شدند و تلاش می‌کنیم تا با رفع مشکلاتشان به چرخه تولید بازگردند.
فرماندار سپیدان گفت: با احیای این ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی و فعال شدن آنان، حداقل زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب اقدامی عملی در حوزه جهش تولید


فرماندار شهرستان لامرد نیز در این زمینه اعلام کرد: شهرستان لامرد اولین شهرستانی در کشور بود که به شعار جهش تولید جنبه عملیاتی داد.
حسین شیبانی نژاد افزود: افتتاح کارخانه بزرگ آلومینیوم جنوب در اردیبهشت‌ماه امسال، نخستین پیام برای عملیاتی کردن جهش تولید در کشور بود، این کارخانه در حال حاضر با ۶۰ هزار تن تولید در حال فعالیت است و تا پایان تیرماه تولید این کارخانه به ۷۵ هزار تن می‌رسد.
وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی جلسات مرتب ستاد گلخانه‌ها در شهرستان برگزار می‌شود و به دنبال تغییر الگوی کشت در لامرد هستیم تا در این حوزه نیز شاهد تحقق جهش تولید باشیم.
فرماندار لامرد گفت: در حوزه گردشگری نیز با توجه به جذابیت‌های تجاری که در شهرستان لامرد وجود دارد با تغییر مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اتفاقات خوبی در جهت جهش تولید در حال رخ دادن است.

تلاش برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل


معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این زمینه  گفت: در حال حاضر جلسات شورای اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان به صورت هفتگی برگزار می‌شود و اتاق اشتغال در شهرستان شکل گرفته است.
حسین آرگیو افزود: همچنین مجوزهای بی‌نام در شهرستان تهیه و آماده سرمایه‌گذاری است و تخصیص تسهیلات نیز طبق شرایط تعیین در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی شماره یک شهرستان فسا مشکل آب داشت که این مشکل حل شد، شهرک صنعتی شماره ۲ نیز در حال راه‌اندازی است.
فرماندار فسا گفت: مجوز راه‌اندازی یک شهرک صنعتی بخش خصوصی نیز صادر شده و امسال این شهرک راه‌اندازی می‌شود.
آرگیو افزود: در حال حاضر پروِژه‌های بزرگی از جمله کارخانه تولید لبنیات، کشتارگاه صنعتی مرغ، واحد بسته‌بندی شیرینی و نان فسایی و مجتمع گلخانه‌ای ۵۰ هکتاری در حال راه‌اندازی است.
وی ادامه داد: تمام واحدهای صنعتی شهرستان فسا را شناسایی کردیم و واحدهایی که با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند را تقویت‌ خواهیم کرد تا اشتغال جدید شاهد باشیم.
فرماندار فسا گفت: همچنین تلاش خواهیم کرد تا واحدهایی که با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند به حداکثر توان تولیدی برسند.
آرگیو افزود: یکسری واحدهای تعطیل در شهرستان نیز داریم که تلاش خواهیم کرد این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

بازگشایی مجدد ۱۲ واحد تولیدی تعطیل شده در آباده


فرماندار شهرستان آباده از تشکیل ستاد راهبردی جهش تولید در این شهرستان سخن گفت و ادامه داد:‌ این ستاد برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کند.
زین العابدین نیک‌مرام با بیان اینکه جهش تولید برنامه راهبردی در زمینه اشتغالزایی، رونق تولید و جذب سرمایه گذاری است افزود: در سال جاری بیشتر اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان برای توسعه بخش اشتغال و تحقق شعار جهش تولید هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان آباده در تحقق شعار جهش تولید با بهره گیری از ظرفیت های این شهرستان اهتمام ویژه دارند، اظهارکرد: امسال یکی از اقدامات و اولویت‌های مهم در شهرستان آباده آغاز احداث فرودگاه شمال استان فارس با محوریت شهرستان آباده است.
فرماندار آباده گفت: فرودگاه شمال فارس در سال ۱۳۷۴ کلنگ‌زنی شده اما هم اکنون با گذشت بیش از ۲۸ سال تنها دارای حصارکشی و باند فرود است و هیچ ابنیه فرودگاهی دیگری ندارد.
نیک‌مرام افزود: در تلاش هستیم تا این پروژه در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد و اعتبار آن در ردیف‌های بودجه‌ای تامین شود.
وی با اشاره به واحدهای تولیدی غیرفعال شهرستان آباده که در سال جاری مجدد شروع بکار کرده‌اند، بیان کرد: بیش از ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان به دلیل مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلاتی غیرفعال بودند که امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده و امروز خوشبختانه مجددا آغاز به کار کردند.
فرماندار شهرستان آباده همچنین به رفع مشکلات کارخانه سیمان آباده، کارخانه تولید کاغذ فلوتینگ و شرکت صنایع نسوز عرش آباده اشاره کرد و گفت: یکی از کارخانه‌های کاشی و سرامیک شهرستان به دلیل مشکلات بیمه‌ای مجبور به تعدیل نیرو شده بود که امسال برای تحقق جهش تولید این مشکلات رفع و تعداد ۵۰۴ نفر مجددا مشغول به کار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار