رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: بیشترین غرق‌شدگی را در شهرستان‌های اقلید، مرودشت، سپیدان، خانه زنیان، نورآباد اعلام کرد و افزود: بی‌احتیاطی عمده‌ترین دلیل غرق‌شدگی است.
کد خبر: ۸۶۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 22 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: با فرارسیدن فصل گرما به‌رغم هشدارها و اقداماتی که از سوی مسئولان ذیربط در نظر گرفته می‌شود، همه‌ساله شاهد فوت تعداد قابل توجهی از شهروندان بر اثر غرق شدگی در دریا، رودخانه، استخر، سد و کانال‌ها هستیم.

هر چند استان فارس دارای سواحل و دریا نیست اما متاسفانه شاهد تلفات غرق‌شدگی زیادی در این استان به دلیل سهل‌انگاری‌ها و عدم رعایت اصول ایمنی از جمله فنون شنا هستیم.

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس با ابراز نگرانی از افزایش آمار غرق شدگی در استان اظهار داشت: در 3 ماهه نخست امسال بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه، سد، کانال و استخرهای آب کشاورزی 39 نفر در استان فارس جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از افزایش چشمگیری روبه‌رو است.

 

وی بیشترین غرق‌شدگی را در شهرستان‌های اقلید، مرودشت، سپیدان، خانه زنیان، نورآباد اعلام کرد و افزود: بی‌احتیاطی عمده‌ترین دلیل غرق‌شدگی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: با توجه به گرمای تابستان بیشتر خانواده‌ها و قشر جوان به سمت رودخانه و دریاچه می‌روند از همین رو از شهروندان میخواهیم توصیه‌ها را جدی بگیرند و از شناکردن در سد‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

 اورژانس پیش بیمارستانی استان فارس با توان 186 پایگاه شهری و جاده‌ای و 5 فروند بالگرد اورژانس ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به حادثه‌دیدگان و بیماران خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

 

برچسب ها: غرق شدگی ، شهرستان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار