محمد کیامهر گفت: در معاملات ۳ ماهه نخست امسال ۳۲۳۳ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای فارس داد و ستد شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 22 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد کیامهر سرپرست تالار بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: درسه ماهه نخست امسال (سال ۹۹) و طی ۵۷ روز فعالیت ۳۲۳۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۶ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او افزود: متوسط ارزش روزانه خریدوفروش سهام طی این مدت ۶۴۵ هزار و ۵۷۹ میلیون ریال بوده است.

کیامهر ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله‌شده سه‌ماهه بهار امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله‌شده ۲۲ درصد و ارزش ریالی معاملات ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام‌شده حاکی از آن است که ۵۷ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۳ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او عنوان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس استان فارس ۲۶ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۱۱ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر گفت: در سه‌ماهه اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۰۵۱۳۷۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۱۸۴۴۵ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته‌شده در بورس ۲۶ شرکت هست که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم ۱۱ شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.

کیامهر اظهار داشت: همچنین شرکت‌های اشتادموتورز در سال ۸۶ و شیرین دارو در سال ۸۷ و شرکت‌های لاستیک دنا، مخابراتی راه دور ایران در سال ۸۸ طی مدت فعالیت بورس فارس از لیست شرکت‌های پذیرفته‌شده حذف و شرکت‌های سیمان فارس و کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال ۸۳، پتروشیمی شیراز در سال ۸۴، سیمان‌سفید نی ریز در سال ۸۶ و سیمان فارس نو در سال ۸۷ به لیست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اضافه شدند.

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای فارس گفت: همچنین شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال ۹۰ در بازار پایه فرا بورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال ۹۱ و کاشی صدف سرام استقلال آباده در سال و خاک نسوز استقلال آباده در سال ۹۲ در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدند.

 

برچسب ها: بورس ، بورس فارس ، معامله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار