نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه باید اخلاق و فرهنگ مصرف آب را یاد داد نه اینکه به گونه‌ای هشدار بدهیم که مردم باور نکنند همچنین باید مسائل را صمیمانه با مردم در میان گذاشت و مردم را متوجه سختی آبرسانی کرد، بیان کرد: تلویزیون می‌گوید که خیال نکنید از خشکسالی بیرون رفته‌ایم. این تحلیل درستی نیست چون مردم هم در جواب می‌گویند که امسال باران خوب باریده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مدیران شرکت آب منطقه‌ای فارس و مدیران شرکت‌های آبفا فارس و شیراز با تشکر از مژده راه‌اندازی خط جدید آبرسانی به شیراز در آینده نزدیک و تشکر از خیرین آبرسان فارس، اظهار داشت: در خصوص مدیریت مصرف آب باید یک بازخوانی در ذهن همه ما شکل بگیرد و تغییر مختصری در شیوه‌های مدیریت و فرهنگسازی داشته باشیم تا مردم کمتر دچار کمبود آب شوند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روز اول تیرماه را به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و برق و خانواده» نامگذاری کرده‌اند تا برای آب و مصرف بهینه آن فکری بکنیم، گفت: امروزه حرف نخست در هر زمینه را علم می‌زند اما کدام دانش برای مصرف بهینه آب میدان‌داری کرده است؟

وی افزود: برای مدیریت در مصرف آب باید فرهنگ مصرف درست شود و فرهنگ مصرف اگر بخواهد درست شود باید به مسئله اخلاق بازگردیم و اگر بخواهیم مصرف آب را مدیریت کنیم باید سراغ اخلاق و معنویت برویم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اولین چیزی که باید برای مدیریت مصرف آب رواج دهیم «شکرگزاری» است تاکید کرد: مفهوم شکرگزاری باید متناسب با قرن 21 توسعه پیدا کند زیرا مردم در دوران گذشته متوجه زحمت آوردن آب بودند اما انسان قرن 21 متوجه این زحمت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در قدیم ساکنان خانه حتی در خانه‌‌یشان هم به دنبال آب می‌گشتند ولی الان اینگونه نیست. مثلا ماشین لباسشویی و ظرفشویی کار می‌کند و خیلی از ما حواسمان نیست که آب مصرف می‌شود حتی گاهی زحمت بازکردن شیر آب هم با ما نیست، گفت: خب این شکرگزاری نمی‌خواهد؟ جا دارد که شکرگزاری را به عنوان یک فرهنگ رواج بدهیم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه اگر نعمت زیاد باشد نباید منابع طبیعی را به هدر داد، عنوان کرد: در فرهنگ ایران بحث آبرسانی از دیرباز مطرح بوده و دین مبین اسلام تشویق‌های بسیاری در این زمینه کرده است؛ اما متاسفانه در مصرف آب مشکلات داریم که باعث ضایع شدن زحمات آبرسانی می‌شود و نتیجه مصرف غیرمعقول آب این است که زحمتی که برای وارد شدن آب به خانه‌ها کشیده می‌شود به هدر می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه باید اخلاق و فرهنگ مصرف آب را یاد داد نه اینکه به گونه‌ای هشدار بدهیم که مردم باور نکنند همچنین باید مسائل را صمیمانه با مردم در میان گذاشت و مردم را متوجه سختی آبرسانی کرد، بیان کرد: تلویزیون می‌گوید که خیال نکنید از خشکسالی بیرون رفته‌ایم. این تحلیل درستی نیست چون مردم هم در جواب می‌گویند که امسال باران خوب باریده است.

 

افتتاح پروژه‌های آبرسانی فارس با حضور وزیر نیرو

حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: علی رغم مشکلات مالی در بحث پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های خوبی اجرا شده و در روزهای آینده با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه طی چند هفته آینده طرح آبرسانی به شیراز را استارت می‌زنیم که این طرح مراحل شست شو و ضدعفونی خطوط لوله را می‌گذراند، افزود: طرح‌هایی همچون آبرسانی به مردم شهرهای سعادت شهر، زرین دشت، جبران کمبود آب مرودشت، افتتاح سد هایقر که امسال با اولین بارندگی نخستین آبگیری را خواهد داشت در دستور ویژه ما قرار دارد ضمن اینکه در اجرای این طرح‌ها لولویت را به مناطق محروم استان داده‌ایم.

دهقانی گفت: یکی از پربارش‌ترین سال‌ها را داشتیم که با سیاست وزارت نیرو در راستای جهش تولید، ذخیره‌سازی آب در پشت سدها و رهاسازی آب به طرز مفید و بهینه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در پایین سد درودزن برای 47 هزار هکتار کشاورزی برنامه‌ریزی داشتیم که بالغ بر 400 میلیون مترمکعب رهاسازی داشتیم، افزود: امسال میزان برداشت گندم بالای 500 هزار تن خواهد بود و به نوعی فارس نقش خود را به عنوان استان ممتاز در تولید غله ایفا کرده است.

دهقانی با بیان اینکه مصرف بهینه جایگاهی رفیع در استفاده از آب و برق دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مصرف آب نیاز امروز ماست و این فرهنگ باید از خانواده‌ها شکل بگیرد. زیرا هر فرهنگی که در جامعه شکل می‌گیرد ابتدا از خانواده‌ها شروع می شود و نقشی که خانواده ها در این زمینه دارد بسیار با اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار