معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توجه به نظر شهردار و هشدار ایشان مبنی بر شیوع ویروس کرونا در این کلانشهر، تعطیلی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در مرحله بررسی قرار گرفته و در صورت دستور شهردار و مصوبه شورای شهر، آماده اعمال محدودیت یا تعطیلی فعالیت ناوگان عمومی هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مجتبی زوربخش بیان کرد: استفاده از ماسک براساس پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای راه‌اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت یک الزام برای رانندگان و مسافرین تعریف شده است.

او افزود: از ابتدای اپیدمی این ویروس و شروع چرخه انتقال آن، براساس دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید شد که استفاده از ماسک برای حفظ بهداشتی عمومی ضرورت دارد.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در مرحله دوم راه‌اندازی ناوگان در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوس، با توافق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محل‌هایی برای عرضه ماسک در نظر گرفته شد.تعیین محل عرضه به عهده شهرداری و عرضه آن به عهده عرضه کنندگان مورد تایید دانشگاه است.

زوربخش با بیان اینکه استفاده از ماسک در سیستم‌های حمل و نقل عمومی شیراز الزامی است، عنوان کرد: یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا و شیوع این بیماری، ناوگان حمل و نقل عمومی است.

او بیان کرد: بنا به دستور شهردار و ابلاغ شورای شهر شیراز از ۱۰ خردادماه ناوگان را فعال کردیم اما فعالیت مجدد آنها به منزله شکسته شدن چرخه انتقال بیماری و پایان شیوع کروناویروس نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه غربالگری رانندگان تاکسی و اتوبوس به طور مرتب انجام می‌شود و اگر راننده‌ای مشکوک و مبتلا باشد ممانعت از کار برای او اعمال خواهد شد، گفت: اگرچه مجزا سازی رانندگان اتوبوس انجام شده اما ممکن است برخی از رانندگان رعایت نکنند و شهروندان در صورت بروز تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ این موضوع را گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار