نماینده مردم داراب و زرین دشت گفت: همراهی‌نکردن بانک‌ها با تولیدکننده مشکلات زیادی را به وجود آورده است که از نمونه بارز آن می‌توان به تعطیلی برخی کارخانه‌ها در استان فارس اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدجواد عسکری اظهار داشت: همراهی‌نکردن بانک‌ها با تولیدکننده مشکلات زیادی را به وجود آورده است که از نمونه بارز آن می‌توان به تعطیلی برخی کارخانه‌ها در استان فارس اشاره کرد.

وی افزود: اینکه کارخانه‌ای به علت مشکلات بازار و نوسات قیمت‌ها نتواند تسهیلات دریافتی خود را به موقع پرداخت کند و بانک هم اقدام به از کارانداختن چرخ تولید کند را نمی‌پذیریم.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها پس از اینکه یک کارخانه را به مالکیت خود در می آورند آن را تعطیل می‌کنند که این مهم علاوه بر بیکار شدن جامعه کارگری و از رونق افتادن چرخ حرکت تولیدکننده، سبب فرسوده شدن دستگاه‌های یک کارخانه نیز می‌شوند.

عسکری ضمن قدردانی از رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای توجه به حل مشکل تولیدکنندگان در سفر به استان فارس، بیان کرد: همان طور که در سفر آیت‌الله رئیسی مقرر شد مسئولان قضایی به بانک‌ها تذکر بدهند، درخواست ما این است این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار داده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتقاد داریم تولیدکننده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و مشکلاتشان برطرف شود، افزود: باید بانک‌ها برای تسهیلات تنفس دهند و کاری نکنند که تولیدکننده بدون انگیزه شود.

وی تاکید کرد: قوانین دست و پاگیر و مشکلاتی که بانک‌ها برای تولیدکننده ایجاد می‌کنند اینها جزیی از عدم توسعه یافتگی استان فارس در بخش تولید است که باید با درایت مسئولان ارشد استانی رفع مشکل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت همچنین از واردات بی‌رویه و بی اساس برخی کالاها انتقاد کرد و گفت: ورود بی‌رویه کالاهای وارداتی و مشابه توسط عده‌ای زالوصفت نیز مشکلات و موانع زیادی را ایجاد کرده که باید با آنها برخورد شود.

عسکری گفت: باید دستگاه قضایی بیش از پیش با دانه درشت‌های وارد کننده که با واردات بی‌رویه به تولید کننده خسارت می‌زنند برخورد کند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: در سفر آیت‌الله رئیسی به استان فارس مقرر شد یک نشست تخصصی با مجمع نمایندگان استان فارس برگزار شود که امیدواریم این جلسه نیز در کمترین زمان ممکن برگزار و در آن نمایندگان استان در حضور رئیس دستگاه قضا مشکلات و موانع موجود را مطرح و پیگیری کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین برای اجرایی شدن جزییات این سفر کارگروهی در استانداری و دادگستری استان فارس تشکیل شده است که بدون شک نتایج مثبت برای رشد و اعتلای استان در بخش‌های مختلف به ویژه قضایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار