شهرستان جهرم در روز‌های اخیر افزایش چشمگیری در آمار مبتلایان را به خود دیده است، به‌طوریکه می‌توان گفت جهرم به نوعی با طغیان کرونا مواجه شده است.
کد خبر: ۸۶۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 18 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سفر به مناطق قرمز، حضور در اجتماعات، عدم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از مهمترین عوامل افزایش ناگهانی آمار مبتلایان جهرمی در روز‌های اخیر است؛ شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهرم به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع خبرنگاران، گفت: در یک هفته گذشته روز‌هایی را تجربه کردیم که در آن‌ها بیش از ۳۰ مورد مثبت شناسایی شده و در یک افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان از ۵۵۰ نفر به چیزی حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.

او افزود: شرایط خاصی که در برخی از استان‌ها وجود دارد موج جدیدی از ابتلا به کرونا را ایجاد کرده که در این میان وضعیت استان هرمزگان به علت مراودات شغلی جهرمی‌ها با شهر بندر عباس، تاثیر خاصی بر میزان شیوع کرونا در جهرم گذاشته است. آمار‌ها نشان می‌دهد در صد زیادی از مبتلایان جدید یا مسافر بندر عباس بوده و یا با آن‌ها در تماس قرار داشته اند؛ نکته مهم اینکه علائم بالینی در این مبتلایان بروز شدیدتری نسبت به مبتلایان قبلی دارد.

رحمانیان ادامه داد: در روز‌های اخیر بیماران مراجعه کننده بیشتر از وجود علائمی مانند خستگی، بدن درد و سردرد و تب، اظهار ناراحتی می‌کنند.

او، درباره وضعیت بخش‌های کرونای پیمانیه افزود:در حال حاضر ۹ بیمار مثبت قطعی در بیمارستان بستری هستند که ۱ نفر از آن‌ها در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، برای چندمین بار در روز‌های اخیر تاکید کرد: عامل مهم ابتلا در جهرم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بدون کوچکترین توجه به اصول پیشگیری است؛ بطوریکه در بین بیماران جدید چندین خوشه چند نفره خانوادگی وجود دارد که همگی در مهمانی‌ها یا دورهمی‌هایی شرکت کرده اند که اصول بهداشتی در آن‌ها نادیده گرفته شده است. قابل توجه اینکه در بین این بیماران از نوزاد سه ماهه، زنان خانه دار، تا پدربزرگ و مادربزرگی که دارای بیماری زمینه‌ای است وجود دارد.

او عنوان کرد: تنها راه مقابله با همه گیری شدید بیماری و نرفتن به سمت وضعیت قرمز، توجه بیشتر مردم به رعایت اصول بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم یادآور شد: اگر وضعیت به این صورت پیش برود تمام تلاش‌ها، برنامه ریزی‌ها و زحمات کادر بهداشت و درمان و دیگر ارگان‌ها بدون کمک و همراهی مردم راه به جایی نخواهد برد.

او اعلام کرد که تا امروز چهارشنبه ۲۸ خرداد، ۷ نفر در جهرم جان خود را از دست داده اند و ۵۱۵ نفر نیز بطور کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار