کتابخانه‌های عمومی استان فارس از یکم تیر بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 17 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه ها، اعضا و مراجعان می‌توانند از روز یک‌شنبه یکم تیر به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.
منوچهری با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است، افزود: فضا‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت؛ بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.
وی گفت: استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری ، جمع خوانی، نقد کتاب و کتاب‌خوانی تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود و این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در فضای مجازی اجرا خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس اظهارداشت: افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می‌یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته جریمه‌ای دریافت نخواهد شد.
منوچهری ادامه داد: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان کماکان تعطیل خواهد بود.
تا پیش از این کتابخانه‌های عمومی کشور طی دو مرحله بدون حضور اعضاء بازگشایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار