نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی در کشور وجود دارد که در حال حاضر آنها بلاتکلیف هستند و به گونه‌ای مسکوت ماندند و احیا نشدند که باید این ظرفیت‌ها فعال شوند تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را از وابستگی به نفت کم کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 16 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:حسین حسین‌زاده به چگونگی قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهایی که می‌توانیم اقتصاد خود را از وابستگی به نفت جدا کنیم؛ جلوگیری از خام فروشی و تقویت صنایع پایین دستی نفت است.

وی در ادامه افزود: ظرفیت‌های فراوانی در داخل کشور وجود دارد که اگر از این ظرفیت‌های داخلی به شکلی بهینه استفاده شود اقتصاد کشورمان به نحو صحیحی اداره خواهد شد که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان هم روی این موضوع هم نظر هستند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره شده، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی امر بسیار مهمی است؛ چرا که اگر رونق تولید به طور جدی به آن توجه شود؛ بدون شک وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت کاسته می شود؛ زیرا با تولید انبوه، تجارت را گسترش می‌دهیم و خودمان نیز از واردات بی رویه بی نیاز خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی در کشور وجود دارد که در حال حاضر آنها بلاتکلیف هستند و به گونه‌ای مسکوت ماندند و احیا نشدند که باید این ظرفیت‌ها فعال شوند تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را از وابستگی به نفت کم کنیم.

حسین‌زاده تاکید کرد: متاسفانه در این سال‌های اخیر دیپلماسی اقتصادی ما با کشورهای همسایه که می‌توانستند در جهت بالابردن منافع اقتصادی کشورمان سهم بسیار بالایی داشته باشند، اما در این حوزه کوتاهی صورت گرفته بود و اگر این مسئله هم که یک ظرفیت بسیار مناسبی بوده پویا شود؛ می‌تواند در کاهش وابستگی اقتصادمان به نفت نقش فعالی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار