منوچهر کرمی با تاکید بر اینکه بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی، برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها و ورود مسافران به استان عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش آمار ابتلا به کرونا بوده است، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم همچنان نسبت به اجرای فاصله گذاری اجتماعی مصمم باشند و ما را در کنترل و مهار این بیماری یاری کنند.
کد خبر: ۸۶۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 15 June 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ۱۷ خرداد تاکنون روند ابتلا به کرونا در استان همدان افزایشی شده است.

به گزارش تسنیم، کرمی اظهار داشت: در نیمه اول خرداد ماه میانگین روزانه مبتلایان کرونا در استانکمتر از ۱۰ نفر بود، اما از ۱۷ خرداد تاکنون این آمار مبتلایان جدید به روزی ۱۵ مورد هم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی، برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها و ورود مسافران به استان عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش آمار ابتلا به کرونا بوده است، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم همچنان نسبت به اجرای فاصله گذاری اجتماعی مصمم باشند و ما را در کنترل و مهار این بیماری یاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۲۰۶ نفر در استان همدان به کرونا مبتلا شده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۹۹۳ بیمار بهبود یافتند، ۸۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هسند و ۱۲۸ بیمار نیز فوت شدند.

کرمی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از مردم بازگشایی اصناف را به معنای پایان یافتن کرونا می‌دانند، گفت:، اما شرایط هنوز عادی نشده و هرگونه سهل انگاری از سوی مردم می‌تواند سبب بروز کانون‌های جدیدی از کرونا شود.

وی با انتقاد از اینکه شاهد فعالیت غیر مجاز برخی خانه مسافر‌ها هستیم، تصریح کرد: ورود مسافران به استان سبب بروز طغیان کرونا در استان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کرونا ویروسی است که گردش و انتقال آن وجود دارد، ابراز کرد: بیشتر بیماران کاملا بدون علامت هستند، اما با این حال به راحتی قادر به انتقال ویروس کرونا به دیگران هستند.

کرمی تاکید کرد: اگر مردم رعایت کنند ممکن است بتوانیم تا اواخر تیر یا مرداد این بیماری را مهار کنیم، اما در صورتیکه رعایت نشود در فصل پاییز باید منتظر بحران کرونا در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار