صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روز است که سوخت لازم برای بدن و مغز را تامین می‌کند؛ یک صبحانه مغذی به حفظ تناسب اندام هم کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 15 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:تغذیه نامناسب بر رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی دارد، صبحانه نخوردن عملکرد مغز را کاهش می‌دهد.

خوردن صبحانه به یادگیری کمک می کند، به اینصورت که شما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان خواهید داد و بر مطلب هم تمرکز بیشتری دارید.

صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روز است که سوخت لازم برای بدن و مغز را تامین می‌کند؛ یک صبحانه مغذی به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و حفظ تناسب اندام کمک می‌کند. همچنین صبحانه ریسک بروز بسیاری از بیماری‌ها را کم می‌کند.

حذف وعده صبحانه عامل مهم چاقی
برای کنترل بهتر وزنتان حتما صبحانه میل کنید. فکر نکنید که با صرف‌نظر کردن از این وعده، کالری کمتری دریافت می‌کنید و زودتر لاغر می‌شوید. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند و ورزش می‌کنند وزن بیشتری کم می‌کنند و راحت تر می‌توانند وزن خود را تثبیت کنند.

گرسنگی مداوم با نخوردن صبحانه
تحقیقات نشان داده است که یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، نخوردن صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند وزن متناسب‌تری دارند و کمتر گرسنه می‌شوند؛ اما زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌کنید معده‌ سیگنال‌هایی به مغز می‌فرستد و اعلام گرسنگی می‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل می‌گیرد و باقی می‌ماند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن وعده غذایی کنید نیز احساس گرسنگی تان بیشتر خواهد شد.

هرگز صبحانه را فراموش نکنید+اینفوگرافی

 

برچسب ها: صبحانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار