مجید مسلمی‌راد با اشاره به کسب جایگاه نخست نظام‌های بهره‌برداری این استان در سطح تعاون روستایی‌های کشور، یادآور شد: نظام بهره‌برداری استان همدان از نظر کیفیت و تنوع خدمات‌رسانی و گستردگی سطح زیرکشت محصولات زراعی و آبی براساس ارزیابی شاخص‌های عملکردی در سال گذشته مقام اول را در بین نظام‌های بهره‌برداری کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 13 June 2020
مدیر تعاون روستایی استان همدان از پیش بینی خرید ۲۵۰ هزار تن گندم با نرخ تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسلمی‌راد با اشاره به اینکه امسال ۴۱۰ هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت گندم قرار دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۴۰ مرکز خرید گندم توسط تعاون روستایی درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: قیمت مصوب خرید تضمینی گندم مطابق با دستورالعمل‌ها ۲۵۰۰ تومان درنظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: سال گذشته شبکه تعاون روستایی بیش از ۲۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری کرد که بیش از ۵۰ درصد خرید تضمینی گندم استان بود.

وی با اشاره به کسب جایگاه نخست نظام‌های بهره‌برداری این استان در سطح تعاون روستایی‌های کشور، یادآور شد: نظام بهره‌برداری استان همدان از نظر کیفیت و تنوع خدمات‌رسانی و گستردگی سطح زیرکشت محصولات زراعی و آبی براساس ارزیابی شاخص‌های عملکردی در سال گذشته مقام اول را در بین نظام‌های بهره‌برداری کشور کسب کرده است.

مسلمی‌راد با بیان اینکه شبکه تعاونی‌های تولید استان همدان از نظر کمیت و تعداد شرکت‌های تعاونی در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ایجاد واحد‌های آب بران در تعاونی‌های تولید، ایجاد زیرساخت‌ها از قبیل: احداث باسکول، محوطه‌سازی، ساخت انبار، تأسیس کلینیک گیاه‌پزشکی، احداث کانال آبرسانی، برقی و بارانی کردن چاه‌ها از شاخص‌های ارزیابی عملکرد در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۷۰ شرکت تعاونی با عضویت ۲۲ هزار بهره‌بردار در حال فعالیت است، گفت: تأسیس دو شرکت تعاونی تولید در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان، تولید محصول سالم با پایلوتی شهرستان بهار، اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری بخش زراعت در سطح مزارع استان از فعالیت‌های نظام بهره‌برداری تعاون روستایی همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار