نماینده مردم آباده در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سود بانکی در تعارض با سیاست‌های مورد نیاز برای جهش تولید است، افزود: بانک‌ها باید دست از رقابت با شبکه تولید برداشته و مسیر را برای ارایه تسهیلات ارزان به این واحدها فراهم کنند.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از آنا:رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مولفه های تحقق شعار سال، اظهار کرد: با تجدیدنظر در سیاست های پولی و مالی کشور با هدف کمک به واحدهای تولیدی از حیث ارائه تسهیلات ارزان می‌توان مسیر جهش تولید را هموار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سود بانکی در تعارض با سیاست‌های مورد نیاز برای جهش تولید است، افزود: بانک‌ها باید دست از رقابت با شبکه تولید برداشته و مسیر را برای ارایه تسهیلات ارزان به این واحدها فراهم کنند.

زارع با تاکید بر اینکه اهلیت‌سنجی برای ارائه تسهیلات بانکی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از انحراف منابع بانکی است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر منابع بسیاری به نام تولید در جای دیگر مانند ساخت و ساز و غیره مصرف شده از این رو لازم است به تولید کننده واقعی بدون حب و بغض توجه شده و سایر دلالی‌ها در این حوزه را از بین برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس یازدهم به ویژه کمیسیون‌های تخصصی آن توجه به مولفه‌های تحقق جهش تولید را در دستور کار خود دارند، افزود: دعوت از مسئولان دولتی و غیردولتی تاثیر‌گذار در بحث تولید از اولویت‌هایی است که در دستور کار بوده و به طور حتم این نشست‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از رایزنی با دولت برای کاهش نرخ سود بانکی در بخش تولید خبر داد و تصریح کرد: در نظر گرفتن نرخ سود کمتر از ۸ درصد برای بخش تولید از موضوعاتی است که در نشست با رئیس کل بانک مرکزی مطرح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار