آیت الله دژکام گفت: راه اصل جلوگیری از تورم، هدایت نقدینگی به سمت تولید و افزایش تولید است و راه حل مبارزه با گران فروشی، اطلاع رسانی و شفافیت است تا همگان، قیمت واقعی اجناس را بدانند.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 12 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 23 خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به ابعاد وسیع تحول گرایی امام راحل، گفت: تحول آفرینی که امام راحل با انقلاب سال 57 ایجاد کرد اکنون در سراسر جهان نمود یافته است.

امام جمعه شیراز افزود: نماد این نمود، تکبیر گفتن امروز مردم در جلوی کاخ سفید و نماز خواندن در خیابان های کشورهای مختلف است که نشان می دهد چه تحولی در جهان ایجاد شده است.

وی با اشاره نه شناسایی نقش عقل در جامعه بیان کرد: امام «صادق (ع» به شناسایی عقل و لشکر عقل و جهل و لشکر عقل تاکید کرده اند که اگر بخواهیم هدایت شویم و «اهدنا صراط المستقیم» محقق شود باید در جامعه به اجرا در بیاید.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: خدا برای ذلیل کردن جهل، 75 لشکری قرار داده و برای جایزه دادن به عقل نیز 75 لشکری در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: لشکر جهل به کار خوردنی نیست و لازم است تا با تکیه بر عقل به انجام امور در جامعه پرداخته شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر بزرگداشت شهادت امام «صادق (ع)» در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، اعلام کرد: مراسم عزاداری امام صادق به عنوان رئیس و بزرگ مذهب شیعه در مدرسه «خان» شیراز و با رعایت نکات بهداشتی و در فضای مجازی با کمال قوت برگزار خواهد شد و مردم شیراز، همچون گذشته در سوگ این امام بزرگوار، مشارکت و حضور فعال خواهند داشت.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز، گفت: نکاتی که در نماز جمعه تکرار می شود به دلیل مورد توجه قرار گرفتن در جامعه است که جهش تولید یکی از آنهاست.

وی افزود: در جهش تولید مسلما باید کارهای بسیاری باید انجام دهیم و در سفر دیروز رئیس قوه قضاییه به شیراز، فرصتی برای رسیدگی به این حوزه در فارس فراهم شد که نشانه توجه دستگاه قضایی برای رفع مشکلات مکشلات تولید و دستگاه قضایی استان نیز بود.

آیت الله دژکام با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهش تولید، عنوان کرد: توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی به صورت ویژه و موردی به بررسی موانع موجود پرداخت که باعث شد که گره از کار واحدهای تولیدی به شکلی با مساعدت مدیران استانی رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مشکلاتی که از طریق شبکه بانکی در تولید ایجاد می شود در حوزه های برخورد با ربای مرکب، عدم بد حسابی واحدهای تولیدی و مهلت دادن به واحدها برای تسویه حساب با بانک ها از سوی رئیس قوه قضاییه و به صورت عالمانه ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که مسایل این حوزه با مشارکت نمایندگان مجلس و قوه مقننه در این مسیر به شکلی پیش برویم که در راستای تحقق اهداف جهش تولید باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به گرانی ها و فشار آمدن به مردم، گفت: در این حوزه، تورم و گران فروشی مطرح می شود که تورم بیماری مجموعه اقتصادی است اما گران فروشی، بیماری اخلاقی است.

وی تصریح کرد: راه اصل جلوگیری از تورم، هدایت نقدینگی به سمت تولید و افزایش تولید است و دولت مامور پیگیری این کار از طریق دستگاه های اجرایی است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در باب گران فروشی، وزارت «صمت»، دادگستری و ... باید نظارت کنند اما اطلاع رسانی و شفافیت نیز حائز اهمیت است تا همگان، قیمت واقعی اجناس را بدانند.

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی، بیان کرد: نقش عمده تولید در استان فارس به عهده جهاد کشاورزی است و باید از زحمات این مجوعه تقدیر کینم و در این حوزه، راه حل ها و فعالیت های جدی ارائه شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر فرهنگ مردم فارس، گفت: فرهنگ مردم ما با تولید در عرصه کشاورزی آمیخته شده است و باید به کشت های گلخانه ای و کشت محصولات مناسب توجه شود و جهاد کشاورزی باید در سال جهش تولید در این راستا تلاش مضاعفی در پیش بگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت امروز آمریکا، بیان کرد: عدم موفقیت در بحران کرونا و رفتار با سیاهپوست ها، چهره واقعی آمریکا را نمایان کرده است.

وی تاکید کرد: مسلما اخلاق دین اسلام لجبازی نیست اما آمریکا با فضاسازی تبلیغاتی می خواهند خود را رئیس جهان نشان دهد در حالیکه در تامین حقوق بشر و حفظ شرایط بهداشتی کشور خود عاجز مانده است.

آیت الله دژکام در پایان خطبه های امروز نماز جمعه شیراز گفت: ما قدرت تبلیغاتی آمریکا را نداریم اما جوانان مسلط ما به زبان های خارجی در فضای مجازی، می توانند به میدان بیایند و دیدگاه های اسلام را نشر دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار