نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، گفت: مسئولین در زمینه حل مشکل کشاورزان باید جدیت داشته باشند، سال‌ها است که به واسطه بی برنامگی دست‌رنج چندین ماهه کشاورزان در فصل برداشت از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ 11 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت پایین برخی از محصولات کشاورزی در فصل برداشت و زیان کشاورزان، گفت: در حال حاضر محصولاتی مانند سیب زمینی، گوجه و پیاز روی دست کشاورزان باقی مانده و باید دولت در راستای حمایت از این کشاورزان تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در راستای فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز بخش کشاورزی نتوانسته اقدام مثبتی داشته باشد، ادامه داد: مسئولین در زمینه حل مشکل کشاورزان باید جدیت داشته باشند، سال‌ها است که به واسطه بی برنامگی دست‌رنج چندین ماهه کشاورزان در فصل برداشت از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به میزان تولید برخی از محصولات لازم است تا دولت مسیر صادرات را باز کند، ادامه داد: محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی علی رغم اینکه در بازار قیمت مناسبی دارند اما در مزرعه با نرخ بسیار پایینی از کشاورزان خریداری می‌شوند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه نمایندگان در دوره یازدهم مجلس حمایت دولت از کشاورزان با برنامه مدون است، گفت: دولت باید از خسارت سنگینی که کشاورزان در فصل برداشت متحمل می‌شوند جلوگیری کند.

عسکری با اشاره به اینکه برنامه مدونی در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی تهیه شده تا قبل از آغاز فصل کشت به کشاورزان میزان نیاز به محصولات کشاورزی و ظرفیت صادراتی اعلام شود، افزود: کشاورزان می‌توانند با آگاهی از نیاز بازار و ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی در خصوص سطح زیر کشت اراضی خود برنامه ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان باید سود لازم را در قبال زحمات خود دریافت کنند، افزود: در خصوص محصولات باقی مانده بر روی دست کشاورزان به دولتمردان تذکرات لازم داده شده است و مجلس از حقوق کشاورزان دفاع می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار