رئیس امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه جهت بازگشایی سینماها، سودآوری فیلم مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: سالن‌های سینما و نمایش همچنین کنسرت‌ها، از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 11 June 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز مرامی بابیان این خبر اظهار داشت: برای بازگشایی سالن‌های سینما، باید منتظر واکنش تهیه‌کنندگان و فیلمسازان باشیم.
بهروز مرامی با بیان اینکه ما موظف به اجرای دستورالعمل‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده هستیم، گفت: طبق بخشنامه دریافتی از سوی وزارتخانه ما از ابتدای تیر ماه شاهد فعالیت سالن‌های سینما، نمایش، آموزشگاه‌های آزاد موسیقی و هنری همچنین از سرگیری کنسرتها خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه سالن‌های سینما و نمایش همچنین کنسرت‌ها تنها با ۵۰ درصد ظرفیت سالن، فعالیت خواهند کرد، گفت: باید دید برخی فیلم‌ها و کنسرت‌های پرفروش که تا ۱۰۰ درصد صندلی‌ها را پر می‌کردند اکنون با در اختیار داشتن ۵۰ درصد از ظرفیت حاضر به فعالیت هستند و پذیرفتن ضرر ۵۰ درصد باقی‌مانده می‌شوند؟!
معاون هنری و سینمایی ارشاد فارس میانگین تکمیل سالن‌های سینما را در شرایط عادی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد برشمرد و گفت: این آمار نشان‌دهنده پر شدن ظرفیت برخی سالن‌ها برای برخی فیلم‌های پرفروش است که از این پس تنها اجازه پر کردن ۵۰ درصد ظرفیت سالن را دارند.
مرامی افزود: بنابراین این موضوع یک مساله چندمتغیره است که از گیشه فروش بلیط و بوفه و حامل‌های انرژی را شامل می شود بنابراین امیدواریم طبق هماهنگی وزارتخانه با ستاد کرونا شاهد اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هنری باشیم و هر چه سریع‌تر از این بحران عبور کنیم.
وی اظهار داشت: تا این لحظه درباره نحوه بازگشایی سالن‌ها ،سانس‌بندی و موارد مشابه، دستورالعملی ابلاغ نشده است اما در آینده نزدیک برای هر یک از آنها دستورالعمل خاص و جداگانه‌ای ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار