نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آغاز تحول مجلس یازدهم باید از توجه به معیشت و اشتغال مردم باشد، گفت: امسال سال جهش تولید است و شعارهای سال های قبل نیز تحت عنوان رونق تولید، حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بود به این معنا که نقشه راه مجلس یازدهم مشخص است و فقط باید در مسیر فرمایشات رهبری، سیاست های کلی نظام، قانون برنامه و سند چشم انداز حرکت کرد.
کد خبر: ۸۵۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 08 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع  با تأکید بر اینکه آغاز تحول مجلس یازدهم باید از توجه به معیشت و اشتغال مردم باشد، گفت: امسال سال جهش تولید است و شعارهای سال های قبل نیز تحت عنوان رونق تولید، حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بود به این معنا که نقشه راه مجلس یازدهم مشخص است و فقط باید در مسیر فرمایشات رهبری، سیاست های کلی نظام، قانون برنامه و سند چشم انداز حرکت کرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و فضای کسب و کار در راستای اوامر رهبری، بیان داشت: شرح وظایف این کمیسیون مشخص است و با توجه به قوانینی همچون خروج از رکود، قانون حداکثر استفاده از تولیدات داخلی، قانون برنامه ششم، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون اقتصاد مقاومتی و قانون اصلاح سیاست های اصل 44 اکنون باید بتوانیم به راحتی در این مسیر حرکت کنیم و تنها چیزی که لازم است تقویت نظارت است.

وی افزود: مجلس باید تلاش کند دسترسی مردم به کالاهای اساسی بیشتر شود به این معنا که قیمت تمام شده کالا کم و در عین حال کیفیت آن زیاد باشد.

زارع ادامه داد: از سوی دیگر حوزه مسکن نیز بسیار مهم است و باید نرخ اجاره ها حتی در شهرهای کوچک که افزایش سرسام آور داشته و شرایطی که خرید خانه را به یک رویا تبدیل کرده، کنترل کرد که تنها در این شرایط است که می توان کشور را به سمت توسعه پیش برد.

وی اضافه کرد: نباید به اعتبارات وابسته بود چرا که بسیاری از اقدامات بدون بودجه و اعتبار نیز قابل انجام بوده و مهم استفاده از ظرفیت های فکری است.

این نماینده مردم از استان فارس در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بودجه عمومی کشور و بودجه شرکت های دولتی نیاز به اصلاح ساختار دارد تا یک تحول ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مجلس نباید منتظر دولت بماند و از آنجایی که در آستانه نگارش برنامه پنجساله هفتم قرار داریم، نیاز است نظام بودجه ریزی اصلاح شده و تمرکز نیز بر حوزه های عمرانی و زیرساخت ها باشد تا اینکه صرفا به امور جاری توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار