رحیم زارع :توقف ارایه ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی و تک نرخی شدن ارز در این حوزه برای همه آحاد مردم و کشور ضررهایی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریتی که بانک مرکزی در دستور کار قرار داده، گردش ارزی کالا نیز وارد کشور می شود.
کد خبر: ۸۵۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 08 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایپنا:رحیم زارع  با بیان اینکه خوشبختانه با تدبیر بانک مرکزی مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای واردات به ویژه در بخش کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: گردش منابع ارزی برای تامین کالاهای اساسی جلوی فریز ارزی را گرفته و به این ترتیب مشکلی نیز در تامین کالاهای مورد نیاز وجود ندارد.

نماینده مردم آباده در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه گردش مالی نفس تازه ای به مسائل ارزی کشور تزریق می کند، افزود: ارایه ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی بدون توقف ادامه دارد، اما در این راستا اگر نظارت دقیقی صورت نگیرد و این منابع در جایی دیگر هزینه شود به طور حتم مشکلات عدیده ای رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه توقف ارایه ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی و تک نرخی شدن ارز در این حوزه برای همه آحاد مردم و کشور ضررهایی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریتی که بانک مرکزی در دستور کار قرار داده، گردش ارزی کالا نیز وارد کشور می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که برای جهش تولید به چه میزان ارز دولتی جهت ارایه به صادرکنندگان نیاز است؟ گفت: در این رابطه باید یارانه هایی به صادر کننده ها داده شود تا فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال محقق شود.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید با ارایه برنامه ای کارآمد نحوه حمایت از صادرکنندگان را مشخص کند، افزود: مجلس یازدهم با برگزاری نشست های مستمر مطالبه جدی در خصوص بهبود وضعیت بازار ارز از دولت به ویژه بانک مرکزی خواهد داشت.

زارع بر ضرورت ارایه مشوق های لازم به صادرات تاکید کرد و گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به طور حتم در مجلس یازدهم مشوق هایی را با تعامل بانک مرکزی برای این بخش در نظر خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار