کد خبر: ۸۵۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 07 June 2020

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۴۸ مورد بستری و ۱۹۱۶ نفرموارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸۲۸۱ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.  با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته های اخیر در حال کاهش است. تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده و استانهای هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۸ خرداد ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل صفر   ۲۰۷۵ ۳۰۴۴
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۷۹ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز        
6 ایلام ۱۹ ۷۱ ۹۶۲ ۱۱۷۴
7 بوشهر ۳۵ ۲۱ ۷۱۴ ۱۸۱۱
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۸ ۳۰ ۷۳۵ ۷۸۵
10 خراسان جنوبی ۲۱ ۴۶ ۷۱۸ ۷۷۵
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۳ ۱۳۷ ۸۱۴ ۲۳۷۷
13 خوزستان ۸۲۹ ۶۸۳ ۱۸۵۴۳ ۱۹۹۱۰
14 زنجان ۱۳ ۱۳۶ ۱۰۰۲ ‭۱۲۱۸
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۱۱۰ ۱۱۴ ۵۸۱۵ ۶۶۴۷
18 قزوین        
19 قم ۲۲      
20 کردستان   ۱۷۲ ۱۹۵۰ ۳۹۸۴
21 کرمان ۴۴ ۹۰   ۲۳۴۳
22 کرمانشاه ۲۴۷ ۱۵۵   ۶۴۷۵
23 کهگیلویه و بویراحمد ۹     ۸۲۸
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران ۶۹      
28 مرکزی ۳۹ ۱۷۶   ۲۳۴۷
29 هرمزگان ۳۴۱ ۷۳ ۳۴۸۲ ۵۶۰۵
30 همدان        
31 یزد        

***

۱۹۹۱۰ مجموع مبتلایان به کرونا در خوزستان/ شناسایی ۸۲۹ ابتلای جدید

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بعد از ظهر یکشنبه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۷ لغایت ۱۸ خرداد) ۸۲۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد که با احتساب آنها، کل مبتلایان به این بیماری در این استان به ۱۹ هزار و ۹۱۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود: این ۸۲۹ مورد جدید به تفکیک حوزه دانشگاه علوم پزشکی؛ حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۹۷ مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۱۶۳ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۰۳ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۶۵ مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان یک مورد بوده است.

احسان پور در ادامه تصریح کرد: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۶۹۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۴ بیمار نیز بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸۴ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری و تحت درمان هستند، تأکید کرد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۸ هزار و ۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، یک مورد در حوزه دانشگاه دزفول، ۸ مورد در حوزه دانشگاه جندی‌شاپور و ۴ مورد در حوزه دانشگاه آبادان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به گفته احسان پور، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی از مؤثرترین راه‌ها در جلوگیری از گسترش بیماری ویروس کرونا است.

ابتلای قطعی سه هزار و ۹۸۴ نفر به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد ۳۹۸۴ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

فرزین رضاعی گفت: شهرستان‌های سنندج ۱۴۴۸ نفر، سقز ۵۸۰ نفر، بانه ۳۳۱ نفر، مریوان ۳۵۶ نفر، دیواندره ۳۷۳ نفر، قروه ۳۰۲ نفر، بیجار ۲۰۵ نفر، کامیاران ۱۹۱ نفر، دهگلان ۱۵۳ نفر و سروآباد ۴۵ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

وی ابراز داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۳۹۳۵ نمونه است که از این تعداد ۳۹۸۴ مورد مثبت، ۹۹۵۰ مورد منفی و ۱ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه با اعلام ۱۹۵۰ بیمار بهبود یافته افزود: متاسفانه ۱۷۲ نفر از هم استانی‌های عزیزمان (۴۳ نفر در سقز، ۴۳ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۸ نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، هفت نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده اند.

کرونا همچنان در کرمانشاه می‌تازد

با شناسایی ۲۴۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۶ هزار و ۴۷۵ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۲۴۷ کرونا همچنان در کرمانشاه می‌تازدبیمار شناسایی شده در شبانه روز گذشته ۵۰ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۹۷ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

مهدی محمدی افزود: با ثبت ۲ فوتی در کرمانشاه، یک مورد در گیلانغرب و یک مورد در هرسین طی شبانه روز گذشته، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۵۵ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۴۶۹۸ نفر بستری شدند که از این تعداد ۴۲۴۴ نفر ترخیص شده و ۲۹۹ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

همچنین با انجام ۵۹۶ آزمایش در روز گذشته، تا کنون ۲۳ هزار و ۷۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

۹۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری هستند/ پذیرش ۲۲ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند، گفت: حال حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به هجدهم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۶ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۴ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.  در حال حاضر حدود ۹۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

افزایش آمار مبتلایان کرونا ویروس در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی و ثبت شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس دراستان افزایش آمار مبتلایان کرونا ویروس در استانبه یکهزار و ۱۷۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است یادآور شد: مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۷۱ نفر است.  یک مورد فوتی جدید مربوط به شهرستان ایوان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده است.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

*شهرستان ایلام ۴۳۶ مبتلا و ۲۵ مورد فوتی
*شهرستان ایوان ۱۷۱ مبتلا و ۱۷ مورد فوتی
*شهرستان دهلران ۱۲۶ مبتلا و ۴ مورد فوتی
*شهرستان مهران ۷۶ مبتلا و ۷ مورد فوتی
*شهرستان دره شهر ۷۶ مبتلا و ۶ مورد فوتی
*شهرستان آبدانان ۷۶ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان چرداول ۶۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان بدره ۴۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی
*شهرستان ملکشاهی ۴۱ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان سیروان ۳۵ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان هلیلان ۳۴ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۱۱۷۴ نفر، تعداد بستری موجود ۳۸ نفر، بهبود یافته نیز ۹۶۲ نفر.

مجموع آمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۲۳۴۳ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان به دو هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

مهدی شفیعی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: با ارسال ۲۵۹ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۴۴ نفر شامل پنج مورد بیمار بستری، ۱۱ مورد بیمار سرپایی، دو مورد پرسنل و ۲۶ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از بین موارد مثبت جدید ۲۳ نفر زن و ۲۱ نفر مرد هستند، افزود: بر اساس آمار اعلام شده از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نتیجه تست کرونای هشت نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۶ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هشت نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم دو ۲ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۰ نفر مثبت شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان به دو هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است، افزود: از این تعداد ۸۴۲ نفر بستری و هزار و ۵۰۱ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته گزارش فوت به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان اعلام نشده است. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۹۰ نفر است.

روز بدون کرونا در اردبیل/ بهبودی کامل ۲۰۷۵ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی نشده است.

شهرام حبیب زاده ظهر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا استان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی نشده و شمار مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع، سه هزار و ۴۴ مورد است.

وی افزود: از این تعداد تا کنون دو هزار و ۷۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۸۵ مورد بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۴ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۲ هزار و ۳۷۷ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۳ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام شد و تعداد کل بیماران به ۲ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی ادامه داد: تا ظهر ۱۸ خرداد، ۲ هزار و ۳۷۷ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۵۸ نفر بستری و هزار و ۴۱۹ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز ۱۳۷ باقی ماند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها بیان کرد: در شهرستان‌های بجنورد هزار و ۲۷۶ نفر، شیروان ۲۷۳ نفر، فاروج ۱۴۶ نفر، مانه و سملقان ۲۲۷ نفر، جاجرم ۷۱ نفر، گرمه ۵۲ نفر، راز و جرگلان ۱۵۰ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۸۱۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی در انتها گفت: آزمایش ۳ هزار و ۶۸۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

۱۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در فارس شناسایی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از شناسایی ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۲۴۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان، ۱۱۰ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است. از ۱۱۰ مورد جدید در استان، شیراز ۵۶ مورد، کوه چنار ۷ مورد، لامرد ۴ مورد، داراب ۳ مورد، آباده، زرقان و خرامه هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

همتی گفت: هم اکنون ۲۰۷ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان، ۱۱۴ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند. تاکنون پنج هزار و ۸۱۵ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: از مجموع ۶ هزار و ۶۴۷ نفر مبتلا به کروناویروس در استان فارس، ۸ درصد را کارکنان بهداشتی درمانی تشکیل می‌دهند، بنابراین بیاییم با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، خادمان سلامت را در خدمت بیشتر به بیماران یاری کنیم.

شناسایی ۱۸ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۷۸۵ نفر به کرونا

دکتر مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی ۱۸ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز یکشنبه ۱۸ خرداد، ۷۸۵ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۷۳۵ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۳۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۶۸۸ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از پنج هزار و ۹۲۷ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

جهش کرونا در خراسان جنوبی / بیرجند و نهبندان در وضعیت هشدار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به جهش آمار ابتلا به کرونا در استان گفت: تعداد مبتلایان با شناسایی ۲۱ مورد جدید به ۷۷۵ نفر رسید.

کامبیز مهدی زاده  با بیان اینکه مشکل کرونا هنوز حل نشده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا شاهد سه موج در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه موج اول به دلیل شیوع کشوری کرونا در اسفند و فرودین ماه رخ داد، بیان کرد: موج دوم در پایان دهه دوم فروردین، با شروع فعالیت‌های اداری و خروج مردم از منازل و کم توجهی به رعایت نکات بهداشتی بوده است.

وی با اذعان به اینکه موج سوم نیز در اواسط اردیبهشت ماه با شروع کار کسبه و افزایش حضور و تماس مردم در جامعه بوده است، ادامه داد: هم اکنون نیز شاهد موج جدید از ابتلاء با توجه به افزایش آمار روزانه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ نمونه آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است، بیان کرد: پاسخ ۲۱ مورد مثبت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مربوط به شهرستان بیرجند با ۱۵ مورد ابتلاء جدید بوده است، افزود: طی روزهای اخیر آمار ابتلاء در شهرستان بیرجند و نهبندان جهش داشته و به وضعیت هشدار رسیده‌اند.

مهدی زاده به مهمترین دلایل افزایش آمار این روزهای استان اشاره کرد و گفت: به دلیل تصور نادرست مردم مبنی بر اینکه مشکل کرونا حل شده شاهد افزایش تماس مردم در جامعه و کاهش خود مراقبتی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۷۷۵ نفر رسیده است.۱۱ نفر از مبتلایان در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۷۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا نیز از بیمارستان‌ها ترخیص و یا بهبود یافته‌اند، گفت: متأسفانه ۴۶ نفر از مبتلایان نیز فوت شده‌اند.

افزایش ۳۴۱ موردی مبتلایان به کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۳۴۱ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به ۵ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در ارتباط تلفنی با خبر ۱۶ رادیو خلیج فارس گفت: از این شمار، ۱۷۰ نفر در بندرعباس، ۳۶ نفر در میناب، ۳۵ نفر در بندرلنگه، ۳۲ نفر در قشم، ۲۷ نفر در جاسک، ۱۵ نفر در سیریک، ۹ نفر در حاجی آباد، ۸ نفر در رودان، خمیر و بستک هرکدام ۴ نفر و یک نفر در کیش ثبت شده است.

وی گفت: با شمار مبتلایان امروز، اکنون در بندرعباس سه هزار و ۷۵۴ بیمار، میناب ۴۷۰، قشم ۳۲۱، رودان ۲۸۱، بندرخمیر ۲۱۶، بندرلنگه ۱۹۷، حاجی آباد ۱۴۱، کیش ۷۰، جاسک ۶۳، بستک ۳۸، پارسیان ۲۵، سیریک ۲۵ و در بشاگرد ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است.

به گفته دکتر نوروزیان، در ۲۴ ساعت گذشته یک خانم ۶۶ ساله با سابقه فشار خون بالا بر اثر ابتلای به کرونا جانباخت و شمار کل جانباختگان به ۷۳ نفر رسید. تاکنون چهار هزار و ۲۱ بیمار با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این شمار ۳ هزار و ۴۸۲ نفر مرخص شده و ۲۷۷ نفر بستری اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: ۳۶ نفر از افراد بستری با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند که حال ۶ نفرشان وخیم است. از مجموع ۵ هزار و ۶۰۵ مورد مثبت به کرونا در استان، دو هزار و ۹۵۰ نفر بهبود یافته، دو هزار و ۴۴۲ نفر تحت مراقبت خانگی، ۵ نفر در مراکز تکمیل درمان و ۱۳۵ نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری اند. تاکنون از ۲۲ هزار و ۷۳۳ آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است که نزدیک به ۲۵ درصد یعنی ۵ هزار و ۶۰۵ نفر مثبت بوده است.

اوج گیری کرونا در زنجان

آمار مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان ۲ رقمی شد.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۱۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۲۱۸ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز یک هزار و ۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۶ نفر دراستان جان خود را از دست داده اند. آمار مبتلایان در روز‌های اخیر به ۳ تا ۶ مورد جدید کاهش یافته بود، اما دیروز این آمار به ۹ و امروز به ۱۳ نفر افزایش یافت.

دکتر صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان می‌گوید: افزایش ترد‌ها و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی از علل افزایش تعداد مبتلایان است.

وی از مردم خواست همچنان کرونا ویروس را جدی بگیرند ونسبت به این موضوع بی توجه نباشند.

مراسم ختم وعروسی تا اطلاع ثانوی ممنوع، حواس جمع باشم

حقیقی، استاندار زنجان در ستاد کرونای استان امروز، رعایت دستور العمل‌ها بهداشتی در بازگشایی‌ها و پرهیز از برگزاری مراسم ختم و عروسی را ضروری عنوان کرد و افزود: شاهدیم که در شهر‌هایی از استان که دستور العمل‌های بهداشتی زیر پا گذاشته شده وضعیت ابتلا شدت گرفته است. با راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته بیش از ۱۹ هزار آزمایش کرونا در استان انجام شده است.

استاندار زنجان در این جلسه گفت: استان در زمینه آزمایش آنتی باد به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شد و تا به امروز ازبین همه آزمایش‌های انجام گرفته ۲۰ درصد مثبت شناسایی شده است.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان قزوین

ارداقیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان قزویناستان به ویژه در بیماران سرپایی اندکی افزایش یافته و در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های قزوین، تاکستان، البرز و بویین زهرا زرد و آوج و آبیک سفید است. فاصله گذاری‌های اجتماعی و زدن ماسک همچنان به مردم توصیه می‌شود.

او با تاکید بر اینکه مردم باید از برگزاری میهمانی‌ها و دورهمی‌ها خودداری کنند، گفت: کرونا تمام نشده است اگر غفلت کنیم دوباره گرفتار خواهیم شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کار درمانی در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی در فصل گرما با لباس‌های حفاظتی سخت و فرسایشی است مردم عزیزمان به کارکنان سخت کوش بهداشت و درمان بیشتر فکر کنند.

شناسایی ۹ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۹۸ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، ۹ مورد مثبت گزارش شده است.

پرویز یزدانپناه افزود: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۸۲۸ ‪ بیمار رسید که مبتلایان جدید پنج بیمار زن در شهرستان بهمئی، یک بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه است.  ۸ بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و یک بیمار هیچگونه تماسی با مورد مثبت نداشته است. از همه مردم استان تقاضا داریم که به هیچ وجه بدون ماسک در محیط‌های عمومی حاضر نشوند و با سهل انگاری سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

شناسایی ۶۹ بیمار جدید کرونایی در مازندران

۶۹ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۴ساعت گذشته، ۵۸بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۶۶نفر مرخص شدند گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه ۲۷۷نفر گزارش شد.

دکتر موسوی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برای کاهش انتقال ویروس کرونا در مازندران تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: ۱۱بیمار جدید کرونایی ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه بستری و در این مدت ۱۳ بیمار مرخص شدند.

دکتر جلالی افزود: هم اکنون ۷۳بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۲۹بیمار بد حال هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بستری ۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در استان اصفهان 

۷۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان اصفهان تحت مراقبت طبیبان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ نفر با علائم شبیه به کرونا در مراکز درمانی استان به جز شهرستان‌های آران وبیدگل و کاشان بستری شدند و ۶۴ نفر فرد مشکوک به این بیماری نیز با بهبود وضعیت جسمانی از تخت بیمارستان رهایی یافتند.

آرش نجیمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۱۹ فرد مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: ۱۱۰ نفر از این افراد به دلیل داشتن مشکلات حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تردد غیر ضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند.

خورشید و امین بیمارستان مرجع بستری بیماران کرونا در شهر اصفهان هستند.

شناسایی ۳۹ مورد کرونا مثبت در استان مرکزی

جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۳۹ مورد جدید ابتلا شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۳ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۸ مورد خمین و ۱۸ مورد هم در ساوه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۳۴۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی افزود: از ۱۳ مورد از مبتلایان جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۱ مورد قرنطینه در منزل شده اند و ۲مورد نیز در بیمارستان بستری شده است و از ۸ مورد خمین نیز ۷ مورد به صورت سرپایی و ۱ مورد بستری بوده است.

دکتر جمالیان گفت: در شهرستان ساوه نیز ۱۷ مورد بستری در منزل و یک مورد نیز در بیمارستان این شهر بستری شده است.

وی افزود: از تعداد ۲۳۴۷ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۶۶ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۸۸ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۵۹۳ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی در ادامه گفت: در این مدت ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و ساوه گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس ۱۷۶ مورد می‌شود.

شناسایی ۳۵ مبتلای جدید کرونا در استان بوشهر

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و رئیس ستاد مبارزه با کرونا گفت: استفاده از ماسک برای همه توصیه می‌شود. در خانه بمانیم تا سالم بمانیم، دستمان را به هیچ‌وجه به صورتمان نزنیم، فاصله دومتری را در هر شرایطی از افراد دیگر به خصوص موقع صحبت کردن حفظ کنیم، سفر نرویم، بیماری را جدی بگیریم، در تجمعات شرکت نکنیم.

آمار پراکندگی مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را در اینفوگرافی زیر ببینید.

بوشهر ۱۱ نفر، دشتستان ۶ نفر، گناوه ۶ نفر، عسلویه ۴ نفر، تنگستان ۲ نفر، کنگان ۲ نفر، جم ۱ نفر، دیر ۱ نفر، دشتی ۱ نفر، دیلم ۱ نفر

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

آفتاب نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار