سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بر ضرورت اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تولید از سوی شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: دولت باید با ارایه یارانه به شبکه بانکی روند تسهیلات دهی به بخش تولید را تسریع کند.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 07 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایپنا:رحیم زارع با تاکید بر ضرورت بازنگری بانک مرکزی در خصوص اولویت های تسهیلات دهی، گفت: در حال حاضر تمامی منابع بانک ها باید در خدمت تولید و با هدف جهش تولید هزینه شود.

نماینده مردم آباده در مجلس، با بیان اینکه شعار سال با وعده های بدون عمل محقق نخواهد شد، افزود: دولت باید تمام توان خود را معطوف به هدایت نقدینگی به سمت تولید کند تا به این ترتیب رشد اقتصادی از مسیر تولید محقق شود.

وی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در کشور، تصریح کرد: دولت باید با تضمین حاشیه سود در بخش تولید به هدایت نقدینگی های مردم به این حوزه کمک کند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ممانعت از حبابی شدن نرخ ارز و طلا با توجه به اصل تولید ممکن می شود، گفت: وقتی مردم سرمایه ای را به سمت بازار ارز، طلا و سایر بازارهای موازی هدایت نکنند و تولید مدنظر باشد، به طور حتم تورم نیز کاهش خواهد یافت.

زارع با تاکید بر اینکه به طور حتم مجلس یازدهم در خصوص چگونگی تحقق شعار سال جلسات مستمری را با دولت برگزار خواهد کرد، افزود: مهم ترین وظیفه در حوزه تحقق شعار سال بر عهده بانک مرکزی بوده تا با تقسیم عادلانه منابع و تسهیلات بانکی مسیر رشد اقتصادی را هموار کند. سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس دهم یادآور شد: دولت می تواند با در نظر گرفتن یارانه، تسهیلات دهی ارزان بانک ها به بخش تولید را تقویت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار