عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تشدید مزاج برخی افراد در فصول گرم که باعث بروز مشکلاتی مانند یبوست در آن‌ها می‌شود، نسبت به کاهش مصرف گوشت و شیرینی در این فصول توصیه کرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 06 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگته خبرنگاران:«سید کاظم کاظمینی»، با بیان این که هر یک از فصول از نظر طب سنتی دارای مزاج‌های مختلفی است، اظهار کرد: مزاج فصل بهار گرم و‌تر و هم مزاج افرادی با مزاج مشابه یعنی گرم و‌تر یا «دموی» است لذا خصوصیات این مزاج برای این افراد نیز در این فصل تشدید می‌شود.

وی از جمله مشکلات افراد گرم مزاج در این فصل را یبوست خواند و توصیه کرد: از روش‌های رفع این مشکل پرهیز افراد از مصرف زیاد مواد گرم مانند ادویه‌های تند از جمله فلفل، دارچین و زنجبیل، غذا‌ها و تنقلات شور از قبیل آجیل‌ها و نیز گردو است.

این متخصص طب ایرانی کاستن از مصرف گوشت‌ها و شیرینی‌جات را نیز در این فصل توصیه کرد و گفت: مصرف مواد غذایی سبک مانند انواع آش با چاشنی تمر هندی، رب انار یا آلو و مصرف سوپ جو به جای انواع خورشت‌ها نیز توصیه می‌شود.

کاظمینی در پایان نوشیدن شربت‌هایی مانند شربت نارنج، لیمو، عناب، سکنجبین، زرشک، رب انار، عرق کاسنی و شاه‌تره و نوشیدن ماءالشعیر طبی هم در کاهش اثر این فصل بر گرمی‌مزاج‌ها موثر دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار