قادری اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های مردم را به عنوان تسهیلات در اختیار تولیدی‌ها قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 06 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جعفر قادری با تاکید براینکه نمی‌توان مشکلات حوزه اقتصادی را با تزریق یک آمپول یا یک حرکت حل کرد، گفت: دولت باید در مجموعه‌ای از بخش‌های کشور بازنگری کند.

نماینده مردم شیراز در دور یازدهم مجلس افزود: در زمینه کنترل نقدینگی، افزایش درآمدهای مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد محدودیت برای بخش‌های غیرمولد، حمایت از تولید داخلی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان، جلوگیری از قاچاق، مبارزه با فساد، ارائه تسهیلات برای مسکن، بخش‌های کلیدی مانند پوشاک، صنعت غذایی، پتروشیمی، تکمیل حلقه‌های بخش معدن و ... باید اقدامات اساسی انجام شود تا بتوانیم نتیجه مطلوب را بدست آوریم.

وی با بیان اینکه با رفع ایرادات بازار باید نقدینگی را به سمت بخش‌های مولد هدایت کرد، تصریح کرد: بانک مرکزی برای هدایت هر چه بهتر نقدینگی به سمت بخش‌های مولد باید سهمی را که برای بخش‌های مولد در نظر می‌گیرد واقعی کرده و آن را کنترل کند.

قادری اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های مردم را به عنوان تسهیلات در اختیار تولیدی‌ها قرار دهند.

نماینده مردم شیراز در دور یازدهم مجلس با اشاره به اینکه قدم بعدی برای اصلاح امور اقتصادی ناامن کردن فضا برای بخش‌های نامولد است، گفت: برای جلوگیری از ورود نقدینگی به سمت احتکار خودرو یا مسکن می‌توان مالیات‌هایی را بر خودروهای اضافی و مسکن‌های خالی وضع کرد تا سود خریدو فروش مکرر این اقلام کاهش پیدا کند.

وی ضمن تاکید براینکه مسکن و خودرو را باید از کالایی سرمایه‌ای و لوکس به کالای مصرفی تبدیل کرد، افزود: وضع مالیات بر خودروها به صورت پلکانی یکی از راهکارهای مناسب است بطور مثال که خودروی زیر 100 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف، بین 100 تا 200 دو درصد مالیات و با بالا رفتن قیمت خودروها نرخ مالیاتی هم افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار