دانش آموزان پایه نهم که متقاضی ادامه تحصیل در پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی استان هستند می‌توانند برای ثبت نام از ۱۷ لغایت ۲۷ خردادماه اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 06 June 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان مطلب فوق، گفت: دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس از ۱۷ خرداد ماه جاری با مراجعه به سایت https://sanjesh.farsedu.ir/ نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

علی رضا شجاعی پور، افزود: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در سال جاری به صورت حضوری رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۰ تیرماه در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملاک شرکت در این آزمون کسب حداقل معدل ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد ماه بدون اعمال نمرات تکوینی یا مستمر) در پایه نهم می‌باشد، گفت: سوالات آزمون شامل دروس آموزش قرآن و پیام‌های آسمانی، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی مربوط به کتاب‌های پایه نهم است.

شجاعی پور یاد آور شد: با توجه به اینکه پس از قبولی امکان تغییر رشته وجود ندارد، توصیه می‌شود دانش آموزانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند حتماً دفترچه را از سایت اعلام شده دریافت و قبل از نام نویسی به دقت مطالعه نمایند تا در نحوه انتخاب محل و رشته دچار مشکل نشوند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این آزمون در دو شاخه نظری و فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، گفت: برای سال تحصیلی آینده در شاخه نظری ۴۶ دبیرستان نمونه دولتی استان ظرفیت پذیرش ۳ هزار و ۷۲۶ دانش آموز دختر و پسر در سه رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی را دارند.

شجاعی پور با تاکید بر اینکه دانش آموزان لازم است در نمونه برگ هدایت تحصیلی خردادماه رشته مورد علاقه خود را حتماً کسب کرده باشند، گفت: هر دانش آموز در زمان ثبت نام می‌تواند فقط در یک رشته و با توجه به منطقه شهرستان یا ناحیه‌ای که هم اکنون در حال تحصیل می‌باشد ثبت نام کند، البته دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در هنرستان‌های نمونه دولتی این محدودیت را نداشته و در هر هنرستانی که مایل باشند می‌توانند ثبت نام نمایند.

وی همچنین یادآور شد: دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار و روستایی نیز می‌توانند بر اساس جدول شماره ۳ دفترچه راهنما، یکی از دبیرستان‌های شبانه روزی را انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس نیز در این خصوص گفت، برای سال تحصیلی آینده ۶ هنرستان نمونه دولتی در سطح استان ظرفیت پذیرش ۶۳۰ دانش آموز را خواهند داشت که از این تعداد هنرستان ۴ هنرستان به صورت شبانه روزی و دو هنرستان به صورت روزانه می‌باشند.

محمد رضا فرهادی گفت: متقاضیان ثبت نام در هنرستان‌های نمونه دولتی می‌توانند در رشته‌های الکترونیک، ساختمان، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، حسابداری، صنایع شیمیایی، شبکه و نرم افزار، فوتوگرافیک، گرافیک، معماری داخلی، الکتروتکنیک و ماشین ابزار ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: هنرستان‌های نمونه دولتی استان شامل هنرستان‌های نمونه دولتی دخترانه مهر ناحیه یک و هنرستان پسرانه طالقانی در سطح شیراز و ۴ هنرستان دیگر در شهرستانهای لارستان، داراب، آباده و کازرون می‌باشد که از این تعداد، هنرستان‌های واقع در شهر شیراز فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه روزی می‌باشند ولی هنرستان‌های مستقر در سایر شهرستانها دارای خوابگاه و امکانات شبانه روزی می‌باشند.

دانش آموزان می‌توانند برای دریافت دفترچه راهنمای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس به پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان فارس مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار