استاندار فارس از عموم مردم این استان خواست، مواظب سلامتی خود باشند و همچنان کرونا را به عنوان عامل بیماری و مرگ و میر جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 06 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، در مورد احتمال افزایش مجدد شیوع کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و افزود: با وجود برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه با گرم شدن هوا بیماری کرونا کاهش می‌یابد این موضوع محقق نشده و همچنان کرونا سلامتی هموطنان را تهدید می‌کند.
رییس ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان فارس بیان داشت: قرنطینیه‌ها و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا به طور مشروط برداشته شده اما رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است.
رحیمی اضافه کرد:: متاسفانه طبق مشاهدات و بررسی‌ها، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی اماکن، مراکز خرید و تجمع به گونه‌ای است که نوعی غفلت و بی‌توجهی به موازین بهداشتی را نشان می‌دهد.
وی گفت:: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود و متصدیان در دستگاه‌های خدمات رسان اعم از شهرداری‌ها، حمل و نقل، صنوف، اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید، اماکن تجمعی، رستوران ها و...ملزم به رعایت دقیق پروتکل بهداشتی مربوط به هر صنف هستند و در صورت بی‌توجهی به دلیل تهدید سلامت عمومی، مورد پیگرد دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی قرار خواهند گرفت.
رحیمی ادامه داد: فرمانداران ، مدیران دستگاه‌های اجرایی و به طور ویژه دانشگاه علوم پزشکی ضمن نظارت دقیق و مستمر، با همکاری همه ارکان اجرایی، قضایی تا ریشه‌کنی کامل کرونا در پیشگیری و مقابله با این بیماری به طور جدی عمل کنند.

شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند، شمار مبتلایان در این شهرستان‌ها سه رقمی، در ۲۵ شهرستان ۲ رقمی و در شهرستان‌های خرامه و بختگان تک رقمی است.

استان فارس دارای ۳۶ شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار