تابستان فصلی پر چالش در حوزه تامین برق و انرژی به شمار می‌رود ، همه توصیه‌ها در این فصل سمت و سوی مصرف بهینه می‌گیردبه این ترتیب از اول فروردین ماه ۹۹ هفت درصد تعرفه برق برای همه مشترکان افزوده ‌شد و مشترکان پرمصرف علاوه بر ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش تعرفه خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 02 June 2020

تابناک فارس: مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس گفت: از ابتدای امسال طرح افزایش ۷ درصدی تعرفه برق در فارس اجرایی شده است که هدف از این افزایش تعرفه، اصلاح الگوی مصرف است.

خسروانی افزود: اگر مشترکان مصرف بهینه را در دستور کار قرار ندهند باید علاوه بر هفت درصد، شانزده درصد دیگر هم پرداخت کننداما در کنار افزایش قیمت برق برای مشترکین پرمصرف، اقدامات تشویقی برای مشترکینی که کمتر از الگوی مصرف استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است. در این راستا به افرادی که زیر الگوی تعیین شده و کمتر از سال گذشته مصرف برق داشته باشند، پاداشی تحت عنوان پاداش مدیریت مصرف تعلق می‌گیرد.

استان فارس به پنج اقلیم تقسیم شده است:

  • گرمسیر ۱ با حداکثر مصرف ۳ هزار کیلو وات ساعت
  • گرمسیر ۲ با دو هزار کیلو وات ساعت
  • گرمسیر ۳ هزار کیلو وات ساعت
  • گرمسیر ۴چهارصد کیلو وات ساعت
  • و اقلیم معتدل با سیصد کیلو وات ساعت .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج مصرف، سرویس کولر‌های آبی و نصب سایه بان، استفاده از دور کند و تنظیم هوای کولر‌های گازی روی ۲۴ تا ۲۶ درجه از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف برق است.

خسروانی افزود: پارسال ۸۵ درصد جمعیت ۲ میلیون اشتراکی برق استان الگوی مصرف را مدیریت کردند و فقط ۷ درصد افزایش بهای برق را پرداخت کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار