مطالعه فهرست خوراکی و نوشیدنی ها همیشه جذاب و جالب است. با ۱۰ نوشیدنی غیر الکلی محبوب دنیا آشنا شوید.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 31 May 2020

تابناک فارس به نقل از برنا: لیموناد (مصر): لیمو، آب و شکر. به نظر معمولی می رسد ولی این نوشیدنی طراوت بخش تابستانی به تقریبا ۱۵۰۰ سال پیش بر می گردد و در کتاب های قدیمی آمده که این نوشیدنی باعث تبدیل شدن بچه‌ها به فرشته های خوشحال می‌شود و بزرگ‌ها را به بچه های شاداب تبدیل می‌کند.

 
 
 
 
 
 
کول اید (امریکا): انقلابی در نوشیدنی‌های ساخته شده از پودر بوجود آورد و نقطه آغازی برای علاقه بچه‌ها در شمال امریکا به طعم آب مزه دار شد. نشانه آن یعنی یک پارچ یکی از بد ترین شعارها را داشته : “اوه آره! خوشبختانه نوشیدنی‌ها مزه بهتری پیدا کردند”
 
پانچ هندوانه و خیار (بین المللی): دو تا از میوه ها با بیشترین خاصیت طراوت بخشی رو در یک میکسر بیاندازید و مقداری شربت آبلیمو به اون اضافه کن. تبدیل به بهترین نوشیدنی برای تابستان می شود.
 
 
 
شکلات داغ و مارشمالو (امریکا): شکلات داغ بهترین نوشیدنی است برای هوای سرد زمستانی و زمانی که جوراب کلفت پوشیدی و همه لباس های گرمت تنت هستند ولی کماکان احساس سرما دارید. عطر فوق العاده شکلات باعث انگیزه ای برای شروع کردن یک صبح زمستانی می شود.
 
 
 
آب پرتقال (امریکا): آب پرتقال جایگاه خاص و بالایی در فهرست ما دارد و دوران کودکی رو به یاد ما می آورد. آب پرتقال اولین بار در سال ۱۹۱۵ در آمریکا به صورت تجاری تولید و پخش شد و از این پس همیشه پادشاهی خودش رو در برابر بقیه آبمیوه ها مثل آب سیب و هندونه و آناناس حفظ کرده است.
 
 
 
ایر ماتا کوسینگ (مالزی): مالزیایی ها فرمول طلایی برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه رو پیدا کردند. آنها این نوشیدنی را شیرین، سرد و به همراه مقداری از میوه های استوایی درست می‌کنند. ایر ماتا کوسینگ دقیقا همین است. با شکر کریستال شده و میوه “چشالو” شیرین شده و معمولا به همراه مقداری طالبی تهیه می شود و قیمت ارزانی دارد.
 
 
 
 
چای (بین المللی): در تبت نوع کره ای آن به گرم شدن بدن کمک می کند و جلوی ترک خوردن لب ها را می گیرد. در هند، چای به همراه شکر باعث جلوگیری از هرج و مرج در خیابان ها می شود. در ژاپن به عنوان یک آیین قدیمی نوشیده می شود. در انگلیس هم بسیار محبوب است. همیشه شنیدن این که “چیزی که لازم داری یک فنجون چای خوبه”  بسیار لذت بخش است. شکی نیست که چای بعد از آب، محبوب ترین نوشیدنی بین المللی است.
 
 
 
 
قهوه (اتیوپی): یک دلیل اینکه شروع هفته برای همه ما به خوبی آغاز می شود با نوشیدن همین قهوه ای است که گفته می شود اولین بار در اتیوپی کشف شده است. این دانه های کوچک به شکل‌های مختلفی سرو می شود مثل لاته، کاپوچینو، موکا و …
 
 
 
کوکا کولا (امریکا): کوکاکولا اختراع یک داروساز در سال ۱۸۸۶ برای سردرد است که تبدیل به محبوب ترین نوشیدنی بدون الکل گازدار دنیا شده و برای امریکایی ها مثل یک رویا در یک بطری هست. این نوشیدنی به شکل های مختلفی هم تولید شد مثل رژیمی، لیمویی، زیرو ولی کوکاکولای اوریجینال خنک دیگری است.
 
 
 
 
آب (بین المللی): آب در اصل پایه همه نوشیدنی های است و در حقیقت پایه هر غذاییست و پایه حیات است. هیچ چیزی قابل رقابت با یک لیوان آب خالص برای رفع تشنگی و شاداب شدن نیست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار