آیت الله دژکام در پایان با اشاره به اینکه در این زمینه باید هر کس به وظیفه خود عمل کند، تصریح کرد: مردم نیز بدانند که وظایفی دارند و باید به آن عمل کنند.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 31 May 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:آیت الله «لطف الله دژکام» با اشاره به ضرورت توجه به مسئله فرهنگ در کلام مقام معظم رهبری در توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگرچه بخش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور هنوز مشخص نشده اما در جلساتی با نمایندگان مجلس در این زمینه صحبت هایی داشته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: مسلما در این زمینه کارهای زیادی داریم چرا که گستره عرصه فرهنگ وسیع است.

 

امام‌جمعه شیراز با گلایه از معرفی نامناسبت مفاخر فرهنگی استان و کشورمان، بیان کرد: تلقی ما و نسل های قبل تر از ما این بوده که «حافظ شیرازی»، شاعر پرآوازه کشور، حافظ قرآن است اما برخی می گویند وی حافظ دستگاه های موسیقی بوده که این جسارت به این شخصیت فرهنگی کشور است.

 

آیت الله دژکام با اشاره به تحریف و بی احترامی نسبت به مفاخر فرهنگی کشور، تاکید کرد: همچنین ظواهر فرهنگی، سبک زندگی، گردشگری حلال و... کارهایی است که تصمیم گیری نسبت به آن باید انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مطالعاتی آغاز شده است، گفت: برخی افراد می خواهند عجولانه کارهایی را انجام دهند اما کار با عجله به ویژه در خصوص مسئله فرهنگ به نتیجه نمی رسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز عنوان کرد: سرفصل های فرهنگی که درگیر مطالعه آن هستیم بسیار است که پس از آنکه تصمیم ها جنبه اجرایی به خود پیدا کرد مردم و مسئولان باید پای کار آمده و برای اجرایی شدن آن همیاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نیز باید این نگاه را داشته باشند که حق متقابل است، تصریح کرد: اینکه جرئت و جسارت پیدا کردیم که به دولت، مجلس و قوه قضائیه نقد داشته باشیم جزء حقوق شهروندی مردم بوده اما کافی نیست بلکه وظایف شهروندی را هم باید یادآوری کرد.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه هر گاه مسئولان بنا به وظیفه خود خدماتی را انجام می دهند ما نیز وظیفه ای داریم که باید به آن عمل کنیم، گفت: حق متقابل بوده و مهم آن است که رسانه ها این فرهنگ را در جامعه ترویج کنند که نسبت به مدیران و مسئولان انصاف داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه مسئولان براساس وظیفه خود خدماتی را انجام می دهند ما نیز وظیفه قدردانی داریم، تاکید کرد: رفتارهای اخلاقی و وظایفی که متقابلا ملت در قبال حاکمیت دارند را باید یادآوری کنیم تا جامعه رو به پیشرفت برود.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان فارس، این مهم مورد تاکید رهبری انقلاب بوده که راه حل مشکلات کشور صرفا انتقاد نیست بلکه پیگیری برای برطرف شدن آن باید انجام شود.

 

آیت الله دژکام در پایان با اشاره به اینکه در این زمینه باید هر کس به وظیفه خود عمل کند، تصریح کرد: مردم نیز بدانند که وظایفی دارند و باید به آن عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار