منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم درباره ضرورت تنظیم بازار، گفت: با گران شدن قیمت کالاهای اساسی پس از شیوع ویروس کرونا، اهمیت نظارت بر بازار به خوبی نمایان شد، در این شرایط وظیفه مسئولان ذی ربط سنگین تر شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت شبانه روز بر بازار قیمت ها را سامان داده و با متخلفان برخورد کند.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 31 May 2020

تابناک فارس: محمد جواد عسکری با اشاره به نارضایتی مردم از نوسانات قیمتی، افزود: اگر دستگاه‌های متولی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح بر بازار نظارت کنند نه تنها گرانی ایجاد نمی شود بلکه زمینه کاهش قیمت ها نیز فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر که کشور در پساکرونا به سر می برد از یک سو به دلیل بیکاری و از سوی دیگر به دلیل افزایش هزینه ها، معیشت خانوار تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکلات متعدد روبه رو است به گونه ای که تامین نیازهای اساسی نیز ناممکن شده است.

عسگری اضافه کرد: اگر دستگاه‌های مسئول به درستی به وظایف خود عمل نکرده و قیمت ها را کاهش ندهند، مجلس یازدهم به موضوع ورود کرده و با کم کاری مسئولان برخورد می کند، باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند با ارامش خاطر به زندگی خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با اشاره به اینکه گسترش ویروس کرونا تقاضا برای خرید اقلام‌اساسی در بازار را افزایش داده است، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا تقاضا برای خرید اقلام اساسی در بازار افزایش‌یافت که همین امر منجر به گرانی قیمت برخی کالا‌ها در بازار شد.


آقاطاهر درباره آینده بازار اقلام اساسی بیان کرد: با وجود آنکه بخشی از نیاز برنج و حبوبات کشور از طریق واردات تامین می‌شود، از این رو پیش بینی می‌شود که اگر شیوع ویروس کرونا محدودیتی در واردات ایجاد نکند، بازار نوسانی نخواهد داشت.


رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه خبری از هجوم افراد برای خرید اقلام اساسی نیست، تصریح کرد: با توجه به وضعیت مناسب کالا در انبار‌های عمده فروشی، کسری در توزیع وجود ندارد که بخواهد بر التهاب بازار دامن بزند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
مردم کیه؟ناراضی چیه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار