معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشارکت مردمی و رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی را دو عامل موثر در مدیریت و پیشگیری از انتشار کرونا اعلام کرد و گفت: با توجه به آغاز به کار مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز و تردد بالای مسافران استفاده از ماسک اجباری است، این در حالی است که اغلب مسافران بدون ماسک وارد اتوبوس‌ها و قطارهای مترو می شوند.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 31 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرسول همتی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان فارس به پیش بینی مکان هایی در پایانه ها برای مسافران در خصوص تهیه ماسک از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف محسوب می شود و برابر قانون از فعالیت آن جلوگیری می شود.

دکتر همتی اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس‌های درون شهری، به عنوان کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کرونا شناخته شده و ضرورت دارد مردم بدون ماسک از اتوبوس و یا مترو استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان به دلیل افزایش ناگهانی ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز به سر می برند، تاکید کرد: با توجه به ارتباط مردم استان فارس با استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان، لازم است مردم فارس تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به این استان ها پرهیز کنند.

دکتر همتی توصیه کرد: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا موثر است.

وی با قدردانی از تلاش کارگروه های ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه از آغاز شیوع کرونا تا کنون، تاکید کرد: با توجه به بازگشایی و راه اندازی مجدد دانشگاه ها و همچنین تغییر ساعت ادارات، باید رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی در اولویت دستور کار سازمان های اجرایی قرار گیرد.

او همچنین بر اهمیت اصول فاصله گذاری اجتماعی و تاثیر آن در میزان آمار و شیوع بیماری کرونا در کشور تاکید کرد و از اعضای ستاد مقابله با بیماری کرونا خواست تا اجرای صحیح مصوبه های این نشست با جدیت دنبال شود.

سخنگوی دانشگاه در حوزه کرونا ضمن اعلام انجام هزار و ۳۴۶ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا را به همراه دیگر اعضای این ستاد بررسی کرد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از شیراز حاکیست به رغم تاکید بر اجباری بوده استفاده از ماسک اغلب مسافران بدون استفاده از ماسک به قطارهای مترو و اتوبوس در شیراز سوار می شوند.

از دیروز تا امروز ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند ، از بین مبتلایان جدید، ۴۳۵ مورد بستری و یک هزار و ۸۴۷ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

شهرستان های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند؛ شمار مبتلایان در این شهرستان‌ها سه رقمی، در ۲۵ شهرستان ۲ رقمی و در شهرستان های خرامه و بختگان تک رقمی است.

۵۹ درصد از جان باختگان کرونا در استان فارس مردان و ۴۱درصد زنان بوده اند ، میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری های زمینه ای بوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار