منتخب مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در دوره یازدهم مجلس گفت: با بیان اینکه حدود 57 مجتمع پتروشیمی با حدود 66 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی در کشور وجود دارد، توضیح داد: در صنایع بالادستی به‌ازای هر 5 و هفت دهم میلیون تن، یک اشتغال ایجاد می‌شود اما در صنایع پایین‌دست به ازای هر 5 و هفت دهم تن یک اشتغال داریم. این مقایسه نشان میدهد صنایع پایین دست حدود 10 برابر بیشتر از صنایع بالادست اشتغال ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 31 May 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:حسین حسین‌زاده بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از خام فروشی باید صنایع پتروپالایشی و تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرند و به صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ها روی آورد.

منتخب مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه با مکان یابی مناسب و نقشه جامع، می‌توان صنعت پتروشیمی را متحول کرد، افزود: اکنون پروژه و برنامه‌های توسعه‌ای خوبی در حوزه انرژی در حال اجرا است و صنایع پایین دست ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی بالا و بازار هدف خوبی دارند.

وی با بیان اینکه حدود 57 مجتمع پتروشیمی با حدود 66 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی در کشور وجود دارد، توضیح داد: در صنایع بالادستی به‌ازای هر 5 و هفت دهم میلیون تن، یک اشتغال ایجاد می‌شود اما در صنایع پایین‌دست به ازای هر 5 و هفت دهم تن یک اشتغال داریم. این مقایسه نشان میدهد صنایع پایین دست حدود 10 برابر بیشتر از صنایع بالادست اشتغال ایجاد می‌کند.

حسین زاده بر ضرورت استفاده تخصص و توانمندی منتخبین ملت به ویژه جوانان در کمیسیون‌های تخصصی تاکید کرد، اظهار کرد: اگرچه تحریم‌ها آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده‌اند اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان همچنان صادرات صورت می‌گیرد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار