علی نقی قاسمی با اشاره به اینکه کشت عدس پاییزه در نیمه آذر ماه در این منطقه انجام می‌شود، افزود: برداشت عدس از اوایل خرداد آغاز شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۸ تن عدس تولید شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 30 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علی نقی قاسمی با اشاره به اینکه کشت عدس پاییزه در نیمه آذر ماه در این منطقه انجام می‌شود، افزود: برداشت عدس از اوایل خرداد آغاز شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۸ تن عدس تولید شود.

او با بیان اینکه از هر هکتار عدس حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم عدس تولید می‌شود، اظهار کرد: بارندگی‌های مناسب، افزایش تولید را در برداشته و احتمال افزایش عملکرد در واحد سطح نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.

به گفته قاسمی، درچند سال اخیرکشت حبوبات با توجه به مزایای آن از جمله تثبیت ازت، صرفه اقتصادی و مصرف حداقل سموم مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است؛ و روند رو به رشدی داشته و نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی با بیان اینکه ارقام کشت شده عدس در این منطقه محلی هستند، افزود: این نوع عدس به دلیل خصوصیات و طعم ویژه آن از محبوبیت خاصی برخور دار است.

او با اشاره به اهمیت کشت حبوبات از جمله عدس در اراضی زراعی، گفت: کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت، کاهش جمعیت علف‌های هرز، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائزاهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

 

برچسب ها: تولید ، عدس ، کامفیروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار