مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: چنانچه والدین وجهی را جهت دریافت خدمات فوق برنامه به مدارس غیر دولتی پرداخت کرده و خدمتی دریافت نکرده اند، می توانند وجه خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 30 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه طبق قانون پس از دی ماه اولیا ملزم به پرداخت کل مبلغ شهریه به مدارس هستند، اظهار داشت: در شرایط فعلی چون دانش آموزان تا بعد از دی ماه به مدرسه رفته اند والدین باید کل شهریه را پرداخت کنند،حتی اگر پس از دی ماه به مدرسه نروند. اما اگر هزینه ای را برای موارد فوق برنامه شامل اردوها، میان وعده، برنامه های جانبی ودیگر موارد پرداخت کرده و خدمتی دریافت نکرده اند، مدیرمدرسه موظف به بازگرداندن این هزینه به اولیا است.

وی در این راستا از والدین خواست تا در صورت مشاهده تخلف موارد را از طریق واحدهای ارزشیابی و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش پیگیری کنند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به تخلف تعداد محدودی از مدارس غیر دولتی در عدم پرداخت حقوق معلمان و سایر پرسنل گفت: پرسنلی که تا دی ماه در مدارس فعالیت داشته، اما حقوق را دریافت نکرده اند نیز می توانند از طریق واحد شکایات تخلف ها را پیگیری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه با تاکید بر به حداقل رساندن حضور والدین و دانش آموزان در مدارس جهت ثبت نام اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونا سعی می کنیم رفت و آمد والدین به مدارس به حداقل برسد ؛اما برای کلاس اولی ها به جهت نیاز به سنجش و ضرورت حضور، تلاش داریم ثبت نام ها با ایامی که سایت های سنجش فعال هستند همزمان شود تا والدین زیاد نیاز به رفت و آمد نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تنها پایه های اول، هفتم و دهم نیازمند ثبت نام هستند و بقیه پایه ها به صورت خودبه خود (جز در موارد تغییر مدرسه) ثبت نام می شوند، گفت: تا کنون دستور جامعی هم به صورت جزیی جهت ثبت نام به ما ابلاغ نشده و تنها برای مدارس شاهد آن هم از طریق سایت سجا ثبت نام ها آغاز شده است.

اسماعیلی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نیز توضیح داد: امتحانات همه پایه ها جز پایه های نهم به دلیل بحث هدایت تحصیلی و دوازدهم به دلیل نهایی بودن به صورت غیر حضوری برگزار می شود و برگزاری حضوری امتحانات با هر دلیل و توجیهی غیر قانونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار