ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقانمی‌افزاید: بعضی افراد تنها به واسطه زد و بند و با استفاده از ناکارآمدی و قوانین متعلق به گذشته، به واحدهای تولیدی و صنعتی استان ورود کرده‌ و باعث ایجاد مشکلات زیادی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شده اند.
کد خبر: ۸۵۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 29 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:بیش از 3 سال است کارگران این مجموعه هربار به دلایلی از جمله‌ عدم دریافت معوقات، عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما،توقف تولید و ...... مقابل این مجموعه تجمع می کنند.

متاسفانه در سالهاى اخیر این کارخانه با مسائل و مشکلاتى دست و پنجه نرم می‌کند که به گفته برخى از کارگران آن، تداوم تولید و روند حیات آن را نشانه رفته و امنیت شغلى و حیات فعالیت مولدشان را به خطر انداخته است.

آن طور که زارع رئیس شورای اسلامی کار شرکت روغن نباتی نرگس شیراز می گوید: در حال حاضر متاسفانه به خاطر بدهی کارخانه روغن نباتی به تامین اجتماعی، بیمه کارگران کارخانه قطع شده است.

محمد هادی زارع با اشاره به اینکه کارگران کارخانه روغن نباتی شیراز همواره از وارد نکردن محصولات مواد اولیه و روغن خام به کارخانه گلایه دارند، می افزاید: وارد نکردن مواد اولیه به داخل کارخانه باعث شده تولید کارخانه روغن نباتی شیراز متوقف شود.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت روغن نباتی نرگس شیراز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 170 نفر کارگر در کارخانه روغن نباتی شیراز فعالیت می کنند، ادامه می‌دهد: مشکل بیمه و عدم پرداخت حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی به سال گذشته باز می‌گردد به طوری که متاسفانه مسئولان کارخانه، بیمه کارگران را یک ماه در میان پرداخت کرده‌اند.

وی می افزاید: متاسفانه حق بیمه کارگران کارخانه روغن نباتی شیراز در ماه های مهر، بهمن و اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سال جاری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت روغن نباتی نرگس شیراز با اشاره به اینکه تنها وضع کارخانه در آذر و دی ماه سال گذشته و همزمان با ورود دادستانی، کمی بهبود پیدا کرد، ادامه می دهد: متاسفانه مشکلات کارخانه مجددا از بهمن ماه سال گذشته به روزهای قبل بازگشت که این مهم سبب شد تناژ تولید محصولات بسیار کاهش یابد.

زارع با اشاره به اینکه در شرایط فعلی میزان تولید کارخانه روغن نباتی شیراز ماهانه حدود 350 تن است ادامه می دهد: با توجه به اینکه کارخانه روغن نباتی توانایی و ظرفیت تولید ماهیانه 4500 تن محصول را دارد، اما در حال حاضر میزان تولید ماهیانه کارخانه به اندازه تولید یک روز کاری بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان همواره اذعان دارند که شیوع کرونا باعث کاهش تولید شده ، می افزاید: اما نباید فراموش کرد که در چنین شرایطی بسیاری از کارخانه‌ها در حال فعالیت و تولید هستند؛ پس چگونه است که شیوع کرونا تنها در تولید کارخانه روغن نباتی شیراز تاثیر گذار بوده است.

مدیر کارخانه به وعده‌هایش عمل نکرد

مویدی عضو شورای عالی کار هم با بیان اینکه در شرایط فعلی نبود مواد اولیه و بیمه، مشکل کارگران کارخانه روغن نباتی به شمار می رود، ادامه داد: تحقق چنین مواردی نیازمند نامه نگاری و فعالیت مدیر مجموعه کارخانه روغن نباتی شیراز است.

مهرزاد مویدی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه متاسفانه مدیر عامل کارخانه به وعده‌هایی که در سال گذشته برای رونق کارخانه داد جامه عمل نپوشاند، می گوید: مدیران کارخانه ها نباید وعده های توخالی و پوشالی به کارگران و مسئولان بدهند.

وی می افزاید: در جلسه‌ای که با حضور دادستان در آذر ماه سال گذشته در کارخانه روغن نباتی برگزار شد، مدیر عامل کارخانه قول داد که ظرفیت تولید روزانه را به 280 تن افزایش می دهد که متاسفانه این اتفاق در عمل رخ نداد؛ به طوری که در حال حاضر میزان تولید کارخانه ماهیانه حدود 300 تن است.

اخراج دو کارگر روغن نباتی در روزهای اخیر

عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه افزایش تعداد نیروهای مجموعه روغن نباتی از 173 نفر به 500 نفر از دیگر وعده های مسئول کارخانه بود، ادامه می دهد: متاسفانه این اتفاق نیز رخ نداد و شاهد اخراج دو نفر از کارگران هم در روزهای اخیر هستیم.

مویدی با اشاره به اینکه مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز هیچ ارتباطی به موضوع کرونا ندارد، می افزاید: مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز 4 الی 5 ماه نیست که ایجاد شده، چرا که روغن نباتی نرگس شیراز حدود سه سال است با چنین مشکلاتی مواجه شده است.

مویدی بیان می کند: عدم حضور مدیر عامل اصلی کارخانه در شیراز باعث بروز مشکل در این کارخانه شده و متاسفانه رونق و تولید، چندان اهمیتی برای مدیر عامل این مجموعه ندارد، چرا که مدیر کارخانه انگیزه کافی برای تولید محصولات ندارد.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه این رسم جا افتاده است که همیشه باید کارگران تجمع کنند تا مسئولان کارخانه حقوقشان را دریافت کنند که این امر زیبنده نیست.

بعضی از افراد با تبانی مدیر کارخانه‌های استان می شوند

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته واحدهای صنعتی و تولیدی استان فارس به دلایل متعددی دچار مشکل شده اند، می گوید: از همین رو حضور افراد بدون انگیزه و فاقد سرمایه در جهت رونق تولید در قالب بخش خصوصی در کارخانه ها از دلایل مهمی است که باعث شده کارخانه ها و مجموعه های تولیدی استان با مشکل مواجه شوند.

وی در گفت و گو با ایلنا می‌افزاید: بعضی افراد تنها به واسطه زد و بند و با استفاده از ناکارآمدی و قوانین متعلق به گذشته، به واحدهای تولیدی و صنعتی استان ورود کرده‌ و باعث ایجاد مشکلات زیادی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شده اند.

عزیزی با اشاره به اینکه باید در مقابل افرادی که اهلیت و توانایی سرمایه‌گذاری در استان را ندارند، مقاومت کرد و از ورود چنین افرادی به استان جلوگیری شود، ادامه می‌دهد: افرادی که در سال‌های گذشته مدیریت کارخانه روغن نباتی را بر عهده گرفته موفق عمل نکرده‌اند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس می‌افزاید: متاسفانه افرادی که بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان چنبره می‌زنند برای عدم پرداخت حقوق و فشار بر مدیران و مسئولان دولتی از ابزارهایی مانند تعدیل نیرو، اخراج و کاهش نیروی کار استفاده می کنند.

قادری دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس هم در ادامه با بیان اینکه سیاست های اصل 44 قانون اساسی نیازمنداصلاحات قانونی است می گوید: در شرایط فعلی نیاز است تا واحدها و کارخانه های تولیدی قابل واگذاری را به جای اینکه به افرادی واگذاری کنیم که هیچ سابقه و تخصصی در کارخانه‌داری ندارند در قالب یک هلدینگ و مجموعه شرکت ها قرار داده و سهام آن را به یک مجموعه متخصص و افرادی که در این حوزه مهارت دارند واگذار شود.

جعفر قادری با اشاره به اینکه نباید مجموعه های واحد تولیدی به افراد نا اهل سپرده شود می افزاید: در حال حاضر واحدها و کارخانه های تولیدی در استان وجود دارد که به دلیل واگذاری به افراد نا اهل با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که افرادی که قصد خرید واحدهای تولیدی را دارند باید از آورده مالی مناسبی برخوردار باشند می افزاید: نباید اجازه دهیم افرادی که قصد مدیریت کارخانه های استان را دارند تنها با پرداخت پیش پرداخت بتوانند بر صندلی مدیریت تکیه بزنند و از محل سود کارخانه اقساط بعدی واحد ها را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار