نماینده مردم شیراز در مجلس دهم مطرح کرد: در مورد ضعف های مجلس دهم بیش از حد به ویژه از سوی صداوسیما بزرگنمایی ها و مبالغه هایی صورت گرفت که همواره سعی کرد به تخریب بپردازد.
کد خبر: ۸۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 29 May 2020

تابناک فارس به نقل از برنا:«علی اکبری»، نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، درباره نقاط ضعف و قوت مجلس دهم گفت: مجلس دهم در هر دو بعد قانون گذاری و هم در بعد نظارت، ضعیف عمل نکرد. در مجلس دهم در حوزه قانون گذاری، بالغ بر 200 قانون از زمان دولت هفتم و هشتم باقی مانده بود و در کمیسیون هایی مختلف رفته بود و نتوانسته بود نظر نمایندگان را جلب کند این قوانین، قوانین بسیار مهمی بودند. مجلس دهم موفق شد، بسیاری از قوانین به جا مانده از دوره های قبل را به تصویب رسانده و آنها را به مرحله اجرا برساند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم افزود: در بعد نظارت نیز باید گفت که ابزارهای مختلفی چون سوال، تذکر، استیضاح و همچنین دیوان محاسبات و یا کمیسیون اصل 90 و سایر کمیسیون های تخصصی در دسترس نمایندگان است. به نظر بنده مجلس در بحث نظارت هم خوب عمل کرده است. بنده رئیس هیات در دو مورد تحقیق و تفحص بودم. در سه مورد دیگر نیز عضو هیات تحقیق و تفحص بودم و اقدامات خوبی نیز انجام شد. به هر حال مجلس دارای نقطه ضعف و قوت بود. اما در مورد ضعف های مجلس دهم بیش از حد به ویژه از سوی صداوسیما بزرگنمایی ها و مبالغه هایی صورت گرفت که همواره سعی کردند، به تخریب بپردازند. به نظرم در حق مجلس دهم جفا شد چرا که در این دوره اقدامات خوبی صورت گرفت و مجلس موفق شد، بسیاری از قوانین به جا مانده از دوره های قبل را به تصویب رسانده و آنها را به مرحله اجرا برساند.

او درباره عملکرد رئیس مجلس دهم نیز عنوان کرد: علی لاریجانی به اندازه کافی تجربه داشت و نسبت به تسلط بر قوانین و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های داخلی مجلس و قوانین در دسترس از تجربه کافی برخوردار بود و کمتر کسی از چنین تسلطی، برخوردار است.

اکبری تاکید کرد: لاریجانی کسی بود که با اعتدال، عمل و رفتار کرد و وارد کنش های جناحی نشد. از او بسیار تشکر می کنم. لاریجانی سرمایه ای برای کشور محسوب می شود.2/5

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار