استاندار فارس گفت: در خصوص برگزاری توریست درمانی در استان فارس گفت: توریست درمانی مدتی است در استان فارس مغفول مانده با این حال استان فارس به در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه تجهیزات درمانی در کشور برتر حائز جایگاه است از این رو برنامه ریزی برای ایجاد تورهای توریست درمانی در دستور کار برنامه ریزان و دستگاه‌های متولی قرار داشته باشد تا در اسرع وقت نسبت به برگزاری این تورها و هدف مند کردن فعالیت‌های درمانی در استان فارس با جامعیت هدف کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام گردد.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 27 May 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:عنایت الله رحیمی ظهر چهارشنبه در سومین جلسه شورای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ بیان کرد: با توجه به میزان معادنی که در استان فارس وجود دارد لذا برنامه ریزی برای فعالیت، جذب سرمایه گذار و تعیین تکلیف مجوز واحدهای معدنی موجود در فارس از اولویت‌هایی است که در استان فارس در راستای جهش تولید مورد استفاده قرار بگیرد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس همچنین اضافه کرد: وجود پتانسیل‌های معدنی در استان فارس در کنار استفاده از تکنولوژی و علوم روز دنیا می‌تواند نقش مؤثری در بهبود شرایط معدنی در استان فارس داشته باشد این در حالی است که معادن فارس با بهره گیری از علوم به روز دنیا و تجهیزات نوین معدنی می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به برطرف کردن نیازهای بازارهای خارجی نیز مبادرت ورزد.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی استان نیز تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۳ طرح اقتصاد مقاومتی در استان فارس تدوین و نهایی شده است و ۴ طرح جدید اقتصاد مقاومتی نیز به طرح‌های قبلی در استان فارس اضافه شده که امید است با عملیاتی شدن این طرح‌ها جهش تولید در استان فارس ملموس باشد زیرا شاخص‌ها در فارس همواره در حال رشد هستند اما جهش تولید زمانی رخ خواهد داد که میزان توسعه و رشد آمارهای استان جهش تصاعدی داشته باشند.

رحیمی افزود: علاوه بر طرح‌هایی که به عنوان اقتصاد مقاومتی در استان شناخته شده است طرح‌هایی نیز در قالب پروژه‌های جهش تولید در استان فارس تدوین شده‌اند لذا عملیاتی شدن این طرح‌ها می‌تواند نوید آینده‌ای درخشان در اقتصاد فارس را نوید دهد.

استاندار فارس با اشاره به واکاوی مشکلات کند کننده سرعت پروژه‌های اقتصادی استان تصریح کرد: مصوبات استانی کارگروه اقتصاد مقاومتی بایستی عملیاتی شود و اگر مشکلی برای عملیاتی شدن این مصوبات وجود دارد بایستی واکاوی شده و مشکلات موجود توسط دستگاه‌های اجرایی استان برطرف گردند.

رحیمی همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه نوآوری شیراز نیز بیان کرد: کارخانه نوآوری در استان فارس تمامی ملزومات ایجاد و بهره برداری آن تهیه شده است و تنها مشکل عدم فعالیت این واحد اقتصادی نحوه استقرار شرکت‌های دانش بنیان است لذا دستگاه‌های مربوطه مکلف اند تا مشکلات سد راه بهره برداری از این طرح را هرچه سریع‌تر برطرف و نسبت به راه اندازی آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در خصوص برگزاری توریست درمانی در استان فارس گفت: توریست درمانی مدتی است در استان فارس مغفول مانده با این حال استان فارس به در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه تجهیزات درمانی در کشور برتر حائز جایگاه است از این رو برنامه ریزی برای ایجاد تورهای توریست درمانی در دستور کار برنامه ریزان و دستگاه‌های متولی قرار داشته باشد تا در اسرع وقت نسبت به برگزاری این تورها و هدف مند کردن فعالیت‌های درمانی در استان فارس با جامعیت هدف کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام گردد.

استاندار فارس خواستار برگزاری جلسات معارفه توانمندی‌های اقتصادی استان در راستای جذب بازارهای کشور عراق با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی ایران و عراق شد این در حالی است که استاندار نوید برقراری پرواز مستقیم نجف به شیراز پس از افول ویروس کرونا را داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار