مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت:به دلیل محدود بودن بودجه از بیمارستان‌های خصوصی خواستیم خدمات غیر ضروری را در لیست انتظار و موارد ضروری را اولویت دهند اما برخی مراکز درمانی قبول نمی کنند.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 27 May 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان فارس، فرهاد لطفی گفت: داشتن بیش از یک دفترچه بیمه علاوه بر هدر رفت بودجه‌ها و تضییع حق دیگران، آمار و ارقام‌ها برای برنامه ریزی در حوزه درمانی و بیمه‌ای را نیز دچار مشکلاتی کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن بودجه‌های بیمه سلامت استان از بیمارستان‌های خصوصی می‌خواهیم که عمل‌ها و خدمات غیر ضروری را در لیست انتظار قرار داده و موارد ضروری‌تر را سریع‌تر انجام دهند تا بودجه ماهانه‌ای که بیمه سلامت به هر بیمارستان اختصاص می‌دهد، جوابگو باشد اما متأسفانه برخی مراکز درمانی زیر بار این مسئله نمی‌روند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس یادآور شد: بسیاری از خدمات درخواستی غیر ضروری است و در این باره می‌توان به استفاده بی رویه از سیتی اسکن و ام آر آی که کاملاً ملموس است، اشاره کرد.

لطفی افزود: بیش از ۸۰ درصد نتایج ام آر آی‌ها در فارس نرمال است و مهمترین دلیل انجام این تصویربرداری‌های غیر ضروری اصرار مردم است و همین فشار بسیار بیمار باعث می‌شود پزشک کلافه و تجویز غیر ضروری بنویسد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این استان دارای بیمه سلامت هستند، گفت: دفترچه‌هایی که اعتبار نداشته به دلیل شیوع کرونا بدون تمدید تا پایان خردادماه قابل استفاده است و پس از آن هم بطور کلی با تمهیدات انجام شده، نیاز به تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت نیست و هنگام مراجعه به داروخانه و یا دیگر مراکز، خدمات دهندگان باید کد ملی بیمار را وارد سامانه می‌کنند تا از اعتبار دفترچه اطمینان پیدا کنند.

او در خصوص اختیاری شدن طرح پزشک خانواده نیز گفت: هنوز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازخورد و یا گزارشی درباره خروج پزشکی از خانواده به بیمه سلامت نداده و به نظر هم نمی‌رسد بیمار و یا پزشکان بسیاری قصد این کار را داشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت ادامه داد: ماهانه بیش از ۶ میلیارد تومان به پزشکان خانواده استان پرداخت می‌کنیم و اگر این مبالغ از سوی بیمه در قالب برنامه پزشک خانواده پرداخت نمی‌شد، باید از جیب مردم می‌رفت و برخی داروها هم رایگان ارائه می‌شد، پس چه دلیلی دارد بیمار از این برنامه خارج شود.

لطفی همچنین درباره وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان، داروخانه‌ها، دیگر مراکز ارائه خدمات و مردم، گفت: تمام پرداخت‌های مربوط به سال قبل از سوی بیمه سلامت فارس به داروخانه‌های استان انجام شده؛ بدهی بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استان نیز تا آبان ماه تسویه شده است.

او در خصوص پرداخت‌ها به مردم با توجه به لغو قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی شیراز هم یادآور شد: طبق اسنادی که مردم آورده‌اند سهم بیمه سلامت از این خدمات که از بیمارستان‌های خصوصی دریافت کرده‌اند تا پایان آذرماه به مردم پرداخت شده است. مدیر کل بیمه سلامت فارس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که بیمه‌شدگان مراقب سو استفاده کنندگان از نام بیمه سلامت باشند.

لطفی افزود: بیمه شدگان مواظب باشند افرادی در قالب شرکت‌هایی از عنوان بیمه سلامت سو استفاده می‌کنند و ادعای ارائه خدمات به شهروندان را دارند، درحالی‌که این شرکت‌ها تنها به دنبال سودجویی هستند و هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهند داد.

او از شهروندان خواست که به منظور گرفتن خدمات از طریق بیمه سلامت فقط به دفترچه‌هایی که از دفاتر پیشخوان ما می‌گیرند اعتماد کنند. لطفی گفت: ۷۲ دفتر پیشخوان در فارس به منظور دریافت دفترچه‌های بیمه سلامت پیش‌بینی شده که ۲۰ مورد در شیراز و بقیه در شهرستان‌های استان مستقر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار