معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۴هزار و ۵۸۲ کیلو گرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شده است.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 27 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون ۱۲ هزار و ۸۵۶ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در شهرستان انجام شده که طی آن ۴هزار و ۵۸۲کیلو گرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شده است.

او افزود: به دلیل شیوع کرونا ویروس در شهرستان نظارت و فعالیت کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بیش از پیش بوده است که در ادامه همین بازرسی‌ها از این مراکز، ۵۱۲ اخطاریه نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی صادر شده است که در نهایت پلمب ۲۲۶ مورد از این مراکز را به همراه داشته است.

ارجمند بیان کرد: همچنین ۱۱۰ بازرسی از کارخانجات تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه صورت گرفته و جهت کنترل کووید ۱۹، نیز ۸۵ دستورالعمل بهداشتی صادر و ابلاغ شده است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار