معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از بازگشایی ۸۰۰ بقعه متبرکه استان که پتانسیل بازگشایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 26 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی با اشاره به بازگشایی حرم‌های بزرگ کشورمان از روز گذشته، گفت: بعد از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، بقاع متبرکه استان فارس نیز از امروز، ۶ خردادماه بازگشایی شدند.

او با یادآوری اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در سطح استان فارس وجود دارند، افزود: از این تعداد تنها ۸۰۰ بقعه متبرکه پتانسیل بازگشایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند چون برخی از بقاع تنها یک ضریح هستند و نزدیک شدن به ضریح‌ها نیز در این شرایط ممنوع است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با تأکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در بقاع متبرکه رعایت می‌شود، گفت: ورود زائران با ماسک و دستکش الزامی است و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی نیز باید از سوی زائران رعایت شود.

صفری گفت: همچنین به‌منظور حفظ سلامت زائران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت نمازهای جماعت در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و تنها امکان زیارت با شرط عدم نزدیک شدن به ضریح برای زائران وجود دارد.

او اظهار کرد: در برخی از بقاع متبرکه شاخص و پرتردد نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌عنوان دومین حرم بزرگ این کلان‌شهر، تمهیدات ویژه بهداشتی نظیر کارگذاشتن تونل ضدعفونی‌کننده در قسمت بازرسی ورود و کار گذاشتن دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در قسمت‌های ورود و خروجی نیز تمهید شده است.

معاون اوقاف فارس همچنین گفت: به‌منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران تقاضا داریم که در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورند.

صفری تأکید کرد: همچنین از زائران درخواست داریم هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (۲ متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان چادر به همراه داشته باشند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ساعات کاری بقاع متبرکه را در این ایام، یک ساعت بعد از اذان صبح و یک ساعت قبل از اذان مغرب یعنی از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار