معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از بازگشت دوچرخه‌های اشتراکی بیدود پس از دوماه تعطیلی بعد از عیدفطر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 23 May 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مجتبی زوربخش ظهر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز به کار دوباره دوچرخه‌های اشتراکی بیدود پس از دوماه توقف خبر داد و اظهار داشت: بیدودها بعد از ایام عیدفطر با هدف سرویس‌دهی برای سفرهای کوتاه و میان مسافت مجددا فعالیت آن‌ها اغاز و به چرخه حمل و نقل شهر شیراز بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا و اپیدمی شدن ویروس کرونا در جهت حفظ سلامت شهروندان تصمیم بر این شد فعالیت تمامی سرویس‌های حمل و نقل به جزء تاکسی متوقف شود، گفت: در همین راستا بنا به تصمیم مشترک اعضای شورای شهر و شهردار این کلانشهر، مقرر شد که دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی جمع آوری شوند.

زوربخش با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی که ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، افزود: سیستم حمل و نقل شهرداری برای فعالیت و راه‌اندازی مجدد دوچرخه‌ها و ایستگاه‌ها برنامه‌های منظمی را در دستور کار خود قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر 14 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در درون شهری و 18 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری کوهستانی ساخته شده است، تصریح کرد: کاربران نیز ملزم هستند پروتکل‌ها و دستورالعملی‌های بهداشتی اعم از (استفاده از دستکش، ماسک) را رعایت کنند.

 

زوربخش با بیان این موضوع که در بین تمام سیستم‌های حمل و نقلی بهترین سیستم استفاده از دوچرخه های اشتراکی است، افزود: رفت و آمد با دوچرخه در محیط باز و به صورت تک سرنشین موجب رعایت فاصله‌گذاری می‌شود و خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه با مطالعات انجام شده در کشورهای جهان دوچرخه سواری را به عنوان مهم‌ترین راهکار برای دور ماندن از کرونا مدنظر دارند، تاکید کرد: استفاده از دوچرخه می‌تواند بهترین روش خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا باشد، چراکه دوچرخه‌سواران نه تنها به طور خودکار فاصله خود را از دیگران حفظ می‌کنند، حتی اگر خودشان آلوده باشند، قدرت محافظت بیشتری در برابر دیگران دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه افزایش پهنه‌بندی و محدوده فعالیت دوچرخه‌ها گسترش پیدا می‌کند، گفت: افرادی که ثبت‌نام انجام دادند و در طول مدت فعالیت این دوچرخه‌ها به قوت خود باقی است و هیچ مشکلی ندارند.

زوربخش از افزایش تعداد ایستگاه‌ها و تعداد دوچرخه‌ها در سطح شهر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بر اساس برنامه زمانبندی این مهم بزودی محقق خواهدشد.

وی در خصوص تغییر در تعرفه‌های سرویس‌دهی بیدود به شهروندان، گفت: تعرفه خدمت‌رسانی دوچرخه‌های اشتراکی بیدود بدون تغییر و با همان تعرفه قبل انجام می‌شود.

 

برچسب ها: دوچرخه ، بی دود ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار