مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: از۳ اسفندماه پارسال شاهد هجوم وسیع دستجات ملخ به کشور و استان هستیم و تاکنون بیش از ۳۵ ریزش ملخ بالدار در استان اتفاق افتاده است که در حال حاضر ملیون‌ها ملخ در منطقه فورگ داراب بیتوته کرده اند و در صورت تغییر مسیر به سمت نی ریز، یک ساعته به این شهرستان خواهند رسید.
کد خبر: ۸۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 22 May 2020

تابناک فارس: علیرضا بصیری افزود: شهرستان‌های جنوبی و غربی استان بی وقفه درگیر ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک هستند و با وجود همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های مهم سازمان (مبارزه با سن غلات، بیماری‌های گیاهی، برداشت گندم و کلزا و …) فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش گرمای هوا در مناطق جنوبی استان، عملیات پایش و کنترل ملخ بصورت شبانه روزی و اکثرا در مناطق صعب العبور کوهستانی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات ردیابی در ۱۸ شهرستان و در سطح بیش از ۴۰۰ هزار هکتار و مبارزه در ۱۰ شهرستان و در سطحی بیش از ۱۹ هزار هکتار انجام شده است.

بصسری بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان حفظ نباتات کشور، بررسی نقشه‌های ارسالی فائو و شواهد موجود، احتمالا در روز‌های آینده هجوم ملخ از مرز‌های جنوبی کشور موجب افزایش شدید جمعیت آفت در کشور و استان خواهد شد که برای مبارزه با این حجم از آفت، نیازمند تشکیل و راه اندازی گروه‌های بیشتر ردیابی و سمپاشی خواهیم بود.

استان‌های‌جنوبی بیشترین قربانیان ملخ‌ها هستند و از همان زمانی که هجوم ملخ‌ها به این استان‌ها گزارش شد   (۳ اسفند ۹۸)، موضوع مبارزه با آنها در دستور کار قرار گرفت اما همچنان شاهد کاستی‌ها هستیم.

حال آنکه جنگیدن با ملخ‌ها پول می‌خواهد؛ پولی که قرار است محل تأمین سم و تجهیزات مورد نیاز باشد و آسیب این هجوم را به حداقل برساند و اگر قرار نیست اعتباری اختصاص داده شود و تنها وعده دهید یابد منتظر آسیب‌های جدی‌ای باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار