گزارش ویژه از یک آئین تودیع و معارفه پر حاشیه
آئین تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حالی برگزار شد که فضای کلی جلسه متاثر از عزل ضرب الاجلی علی حسن زاده بود و تقریبا بیشتر سخنان با حاشیه و گلایه همراه بود.
کد خبر: ۸۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 21 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آئین تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حالی برگزار شد که فضای کلی جلسه متاثر از عزل ضرب الاجلی علی حسن زاده بود و تقریبا بیشتر سخنان با حاشیه و گلایه همراه بود.
علی حسن‌زاده رئیس سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در جلسه تودیع خود به بیان گزارشی از فعالیتهای آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در طول دو سال گذشته موفقیتهای بزرگی در سطح استان بوجود آورد که حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی همه همکاران اداری و آموزشی است.
علی حسن زاده گفت: در سال گذشته یک مدرسه در یاسوج به اندازه کل استان قبولی در رشته های پزشکی داشت و در مسابقات قرآن و مسابقات ورزشی بیش از نیمی از موفقیتها استانی مربوط به آموزش وپرورش بویراحمد بود.
دوستا اخلاق را رعایت نکردند
حسن زاده با اشاره به عزل ضرب الاجلی خود گفت : دوستان اداره کل اخلاق را رعایت نکردند ! باید اجازه می دادند عید فطر و امتحانات پایان سال به اتمام می رسید .
مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد : در عزل من آقای روشنفکر نقشی نداشت اما دقیقا همان روزی که مجلس اختتامیه داشت من را عزل کردند.
وی با بیان اینکه همه بویراحمد در انقلاب نقش داشتند گفت: من برادر شهید و از طایفه جلیل هستم که ۵۴ شهید را تقدیم نظام وانقلاب کرده است.
حسن زاده گفت : با اقتدار آمدم و با افتخار می روم اما من به خاطر تلاش برای تابلوی بویراحمد عزل می شوم که اجازه ندادم با وجود کمبود ۲۷۰ نفر نیرو در حوزه آموزش ابتدایی از سایر شهرستانها به شهرستان بویراحمد نیرو منتقل شود..
وی افزود : از امروز باید با کنار گذاشتن علیا و سفلی ، بویراحمد واحد را کلید بزنیم و از این به بعد با بویراحمد بزرگ با همدلی و اتحاد حرکت کنیم.
رئیس سابق آموزش وپرورش شهرستان بویراحمدخاطرنشان کرد: از غلامحمد زارعی  نماینده اسبق آموزش وپرورش که از صفر تا ۱۰۰ برای من سنگ تمام گذاشت تشکر می کنم.
مدیر کلی حق بویراحمد است
حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت : بویراحمد نقش مهمی در توسعه استان دارد که با ۸۰ هزار دانش آموز و فرهنگی از پتانسل و ظرفیت نیروی انسانی اما مدیر کلی را تجربه نکرده است! که آن هم عدم اتحاد در بویراحمد است.
وی ادامه داد : برنامه ریزی که دیگران برای ما می کنند را از یاد نبریم ! و باید پرسید افرادی مانند ، دکتر شریعتی ، صالح پور ، هاشمی و مرادی چرا هیچکدام مدیر کل نشدند؟
حسن زاده با تبریک به آقای دلشاد مدیر جدید آموزش وپرورش برای هر گونه همکاری و مشورت در راستای تحقق آموزش وپرورش اعلام آمادگی کرد و گفت: شبانه روز در کنار شما خواهم بود.
یاری : به جنگ تنگ تامرادی و گجستان افتخار می کنم / گاز و نفت گچساران در کنار انگور سیسخت دیده شود
پس از سخنان علی حسن زاده ، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش طی سخنانی که بیشتر آن پاسخ به سخنان علی حسن زاده بود ، سخن گفت.
اردشیر یاری در ابتدا با اشاره به روز جهانی قدس گفت : همانگونه که خرمشهر را آزاد کردیم ، قدس را هم آزاد خواهیم کرد .
یارای سپس به موضوع شیوع کرونا اشاره کرد و گفت : این ویروس اگر سیئاتی داشت حسناتی هم در پی آن بود .
وی سپس به سخنان حسن زاده اشاره کرد و گفت : ایل بویراحمد را شناسنامه استان می دانیم و به جنگ های تنگ تامرادی و گجستان افتخار می کنیم.
یاری ، گفت : پیوندهای استان به گونه ای است که باید کل استان را واحد ببینیم و جزیره ای و قطره ای سخن نگوییم و عمل نکنیم .
وی ادامه داد : فکر کنیم یک استان همگن هستیم و همه پتانسیل های استان در کنار هم دیده شوند . اگر انگور سیسخت را می بینیم در کنارش باید نفت و گاز گچساران هم دیده شود.
معاون پشتیبانی افزود : آیت الله ملک حسینی برای همه ما عزیز است و خود من هم مسئول ستاد فرهنگیان وی بودم و به آن هم افتخار می کنم.
فیلم کامل سخنان اردشیر یاری
دلشاد : صداقت و عدالت زیربنای مدیریت است
سخنران پایانی این مراسم ، کورش دلشاد مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بود که طی سخنانی مهمترین اصول مدیریتی خود را مطرح کرد.
دلشاد پایه های مدیریت خود را بر چند اصل مهم از جمله عدالت و صداقت مطرح کرد و گفت : بزرگمرد منادی عدالت حضرت علی (ع) بود که البته منظور از عدالت علی , عدالت اجتماعی و مساوات است و اگر مدیریت را یک ساختمان فرض کنیم فنداسیون و زیربنای آن عدالت است.
وی ادامه داد : صداقت یکی دیگر از پایه های مدیریت است که باعث حفظ آبروی شخص می شود و اساس توانمندی مدیر خواهد بود به گونه ای که مولای متقیان تاکید می کند مسئولیت ها را به اهل صدق واگذار کنید.
 دلشاد گفت : مدیری که صداقت نداشته باشد ، وجاهت اجتماعی پیدا نخواهد کرد.
وی یکی دیگر از پایه های مدیریت را مشورت عنوان کرد و گفت : اگر مدیری بخواهد به دنبال موفقیت است باید به مشورت اهمیت زیادی بدهد.
دلشاد امانت داری را اصلی ترین وظیفه یک مدیر دانست و افزود : مسئولیتی که به یک شخص سپرده می شود ، امانت است و بزرگترین خیانت ، خیانت یک مدیر مجموعه خود است چنانکه حضرت علی بزرگترین خیانت ، را خیانت به امت می داند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این مراسم از زحمات علی حسن زاده تقدیر و حکم مدیریت کورش دلشاد بر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به وی اعطا شد.
کورش دلشاد با بیان بندهایی از بیانیه گام دوم انقلاب به دستاوردهای ۴ دهه انقلاب در همه زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: توصیه به جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی از فرمایشات رهبری در این بیانیه بوده که بدون جهاد علمی جهاد بزرگ محقق نمی‌شود.
وی گفت: رهبری در بحث دانش و پژوهش آن را آشکارترین وسیله قدرت هر ملت می‌داند و در همان بیانیه گام محور توسعه کشور را جوانان می‌داند.
مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: تنها مسیر هر کشوری تربیت نیروی انسانی متناسب با الگوی اسلامی و ایرانی است.
وی گفت: در قانون شوراهای آموزش و پرورش به مشارکت همه نهادها و نظارت مردم بر آموزش و پرورش اشاره می‌کند و همه دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا مسیر تعالی آموزش و پرورش فراهم شود.
دلشاد با بیان این که امکان اشتباه در آموزش و پرورش وجود ندارد افزود: خواهش دارم و قسم می‌دهم همه مسوولان را که به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی با بیان نقش دستگاه‌های خدمات‌رسان در کمک به آموزش و پرورش گفت: دوست داشتم نهادهای خدماتی در این برنامه حضور داشتند آن‌ها ما را با بانک‌ها و اقتصاد و دارایی یکسان نبینند دستگاه‌های خدمات رسان اعتبارات فرهنگی هم دارند که باید از آن‌ها استفاده کرد.
وی در ادامه با قدردانی از نمایندگان مردم استان در مجلس و منتخبین کنونی و با بیان اینکه منتخب بویراحمد و دنا خود از فرهنگیان با سابقه است؛ خاطرنشان کرد: ندای وحدت را به ندای خدمت مبدل می‌کنیم.
مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه نباید فرزندان شایسته استان را تخریب کنیم خواست که از توهین‌ها و تهدیدها و نشر اکاذیب دست برداشته شود.
متن کامل سخنان کورش دلشاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار