رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: خداحافظی همیشگی با برنامه «۹۰» / چرا کرونا در دمای ۴۵ درجه‌ای خوزستان طغیان کرد؟ / ایران ان پی تی را ترک خواهد کرد؟ / توئیت طعنه دار میرسلیم در مورد ریاست مجلس آینده و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵ 19 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
طبقه فرودست ناقلان سیار کرونا هستند

قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شورا‌های مجلس دهم: طبقه فرودست بستر اصلی انتقال ویروس و ناقلان سیاری هستند که در همه جا حضور خواهند داشت، چون اگر روزانه کار نکنند از گرسنگی تلف می‌شوند و تفکیک و قرنطینه برای آن‌ها بی‌معناست و مرگ ناشی از کرونا یا مرگ به دلیل گرسنگی برای آن‌ها تفاوتی ندارد. /ایلنا
 
بازداشت مدیر سابق و دو نفر از کارکنان شهرداری کرج

روابط عمومی دادگستری البرز: مدیر سابق شهرداری بر حسب گزارش مراجع امنیتی به اتهام ادعای اعمال نفوذ و دریافت رشوه بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد. همچنین دو نفر دیگر نیز که از کارکنان شهرداری کرج هستند به اتهام دریافت رشوه بازداشت و روانه زندان شدند. / ایرنا
 
ترفند «اکبر طبری» برای به تعویق انداختن جلسه دادگاه

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: در پرونده اکبر طبری متاسفانه در لحظه آخر مهلت اعلام نظر وکلا در خصوص پرونده، هر دو وکیل استعفا دادند تا برگزاری جلسه دادگاه به تاخیر بیفتد. او گفت: دادگاه طبری قرار بود ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت برگزار شود، اما اکنون با استعفای وکلا، متهم ده روز فرصت دارد تا وکیل جدید انتخاب کند و آن‌ها نظر خود را اعلام کنند. اسماعیلی افزود به متهم گفتم ظرف ده روز وکیل انتخاب کند در غیر این صورت وکیل تسخیری برای او انتخاب می‌شود. پیش بینی می‌کنیم دادگاه او در دهه دوم یا سوم خرداد برگزار شود.

مسیح مهاجری: رسانه ملی دچار خودزنی شده

مسیح مهاجری: رسانه ملی ما مدتی است متأسفانه گرفتار خودزنی است و کسی نیست برای معالجه این بیماری اقدامی کند. در ایام نوروز، مجموعه‌ای از مهم‌ترین شبکه تلویزیون پخش می‌شود که علاوه بر تمسخر مناسک دینی حتی رگه‌هائی از نفوذ خط ضدفرهنگی طاغوت در آن مشاهده شد، به طوری که مدیرعامل رسانه ملی را هم به تکاپو واداشت. طی ماه‌های اخیر، از شبکه‌های مختلف تلویزیون خطاهایی سرزده است که امکان توجیه و سرپوش گذاشتن بر آن‌ها حتی توسط خود مسئولین رسانه ملی وجود ندارد. اینکه فردی مثل شاه معدوم بگوید همین است که هست و هرکس نمی‌خواهد جمع کند و از این مملکت برود، حرف کوچکی نیست و پخش شدن آن از برنامه تلویزیونی نظام جمهوری اسلامی که نظام ارج نهادن به حقوق تمام آحاد جامعه است، عوارض منفی سنگینی دارد. اینکه آنتن فلان شبکه تلویزیونی حساس را در اختیار کسی بگذارند که با صراحت بگوید سردار سلیمانی تروریست بوده، خطای کوچکی نیست. سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم بود و چنین اهانت بزرگی به او اهانت به تمام مردم ایران بلکه تمام آزادگان جهان است. اینکه یک مداح از کنار تربت پاک امام هشتم در قالب مناجات به امام حسین علیه‌السلام و حضرت فاطمه‌زهرا – هرچند ناخواسته – اهانت کند و بعد درصدد توجیه غیرموجه آن که عذر بدتر از گناه بود از همان برنامه و همان مکان و همان شبکه برآید و باز هم به او امکان داده شود از تلویزیون برنامه اجرا کند، اهانت آشکار به شعور مردم است. اینکه یک کارشناس مذهبی با ارائه آمار و ارقام باز هم از برنامه زنده تلویزیون درصدد برآید قرنطینه شدن شهر‌ها و کشور‌ها و استان‌ها به خاطر کرونا را نشانه وجود یک توطئه بزرگ پشت صحنه بداند، به این معناست که سران و مسئولان و دانشمندان تمام کشور‌های درگیر با کرونا از جمله همین ایران خودمان نفهمیده‌اند که فریب یک توطئه بزرگ را خورده‌اند و فقط این آقای کارشناس توانسته چنین توطئه‌ای را کشف کند! متأسفانه بعضی دیگر از کارشناسان مذهبی هم از همین قماشند و سطح تلویزیون را بسیار تنزل داده‌اند.

منتخب مجلس یازدهم: کودک‌همسری به هیچ عنوان مساله اساسی ما نیست

زهره سادات لاجوردی، منتخب مجلس یازدهم درباره اینکه اصلاح‌طلبان درخصوص کودک همسری مدت‌ها کار کردند تا سن ازدواج را افزایش بدهند. حال برنامه شما برای مباحثی چون کودک همسری چیست گفت: این موضوع از جمله مسائلی بود که بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها مطرح شد و به هیچ عنوان مساله اساسی و مهم در کشور ما نبود. آن چیزی که اسلام با آن مخالف است ازدواج اجباری بوده که ما با آن در هر سن و سالی مخالف هستیم. زهره سادات لاجوردی مطرح کرد: اگر یک دختری به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد از نظر ما مشکلی ندارد فلذا ما نمی‌توانیم برای ازدواج سن تعریف کنیم. در کل همه این‌ها مسائل فرعی است چراکه ما زنان زیادی داریم که سن ازدواج برای آن‌ها گذشته یا زنان سرپرست خانواری که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند فلذا پرداختن به مسائل حاشیه‌ای مانند کودک همسری اشتباه است چراکه این موضوع دغدغه اصلی زنان نبود.

تاج: ویلموتس سرمان کلاه گذاشت

مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال که پیش‌تر و هنگام حضور مارک ویلموتس در ایران گفته بود او بسیار "نجیب" است، درباره اتفاقات اخیر مربوط به پرونده شکایت مارک ویلموتس و ادعای او مبنی بر اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال قراردادش را دستکاری کردند، گفت: او ادبیات خوبی استفاده نکرد. بهترین جمله این است که او سر ما کلاه گذاشت. او می‌گوید بند پرداخت سه ماه غرامت در صورت فسخ قرارداد را ما اضافه کردیم، اما این درست نیست. وی افزود: امکان دستکاری در هیچ قراردادی وجود ندارد. از طرفی هر قراردادی که زیر سقف فیفا بسته می‌شود، لازم الجراست و باید دستمزد مربی پرداخت شود. ما هم در تاریخ‌های مربوطه نتوانستیم دستمزد او را از طریق منابع خودمان در فیفا پرداخت کنیم. رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اتفاقات مربوط به جدایی ویلموتس از تیم ملی گفت: ما ۱۰، ۱۵ نامه به بخش‌های مختلف زدیم که در پرداخت قرارداد ویلموتس به ما کمک کنند. رئیس بانک مرکزی هم از شرکت‌ها و نهاد‌های مربوطه خواست که جلوی فسخ قرارداد را بگیرند. طبق قرارداد هر کسی که قرارداد را فسخ کند، به اندازه سه ماه باید غرامت بدهد.

خداحافظی همیشگی با برنامه «۹۰»

خبر ورزشی نوشت: روز گذشته وبسایت و کانال تلگرام برنامه «نود» نیز تعطیل شد تا بطور رسمی و غیر مستقیم اعلام شود که بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون تا اطلاع ثانوی ناممکن است. پس از گذشت یک سال و نیم از تعطیلی نابهنگام برنامه نود و وعده‌های برخی افراد در ماه‌های بعدش مبنی بر بازگشت این برنامه، حالا از روز گذشته وبسایت و کانال تلگرام برنامه «نود» نیز تعطیل شد تا بطور رسمی و غیر مستقیم اعلام شود که بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون تا اطلاع ثانوی ناممکن است. یکی از عوامل وبسایت این برنامه در گفتگویی کوتاه گفت: پروژه‌ای که شش سال تک تک لحظاتمون رو صرفش کردیم به تعطیلی کشیده شد و به این واسطه با سایت ۹۰ خداحافظی کردیم. برنامه نود با اجرای عادل فردوسی پور از سال ٧٨ تا ٩٧ بطور هفتگی روی آنتن شبکه سه میرفت و در چندین سال متوالی به عنوان پرببینده‌ترین برنامه تلویزیونی از نگاه مردم انتخاب شده بود.
 
چرا کرونا در دمای ۴۵ درجه‌ای خوزستان طغیان کرد؟

علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین: مجموعه‌ای از حلقه‌ها کنار یک دیگر باعث افزایش آمار مبتلایان شده است و قطعا متغیر‌های مختلفی در این اوضاع نقش داشتند. اما از تاریخ ۲۳ فروردین که آزادسازی به شکل پلکانی انجام شد، مراسم بیشتر شد، جمعیت بیشتری در تماس بودند و آمار هم بیشتر شد، البته از یک هفته قبل انتظار این اتفاقات را داشتیم و آزمایشگاه اصلی ایجاد و تعداد آزمایش‌ها بیشتر شد

مقصد بعدی علی مطهری، فلاحت پیشه، محمود صادقی و کوهکن بعد از نمایندگی مجلس

برخی گمانه زنی‌ها و شنیده‌ها روایت از این ماجرا دارد که علی مطهری قرار است پس از اتمام دوره نمایندگی خود به ریاست سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی در می‌آید. محمود صادقی که یکی از پر سر و صداترین نماینده‌های لیست امید در مجلس دهم بود هم اعلام کرده که علاوه بر تدریس در دانشگاه و کار وکالت، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها هم هست و در آن قالب فعالیت‌های سیاسی خود را پیگیری خواهد کرد. کوهکن می‌گوید: من حدود ۱۶ سال است که پروانه وکالت پایه یک دادگستری دارم و اگر کاری انجام دهم به طور شخصی و در این حوزه خواهد بود. حشمت الله فلاحت پیشه هم از دیگر افرادی است که گفته می‌شود یا به عنوان کارمند وزارت امورخارجه یا به عنوان سفیر در این مجموعه فعالیت خواهد کرد. /باشگاه خبرنگاران

ایران ان پی تی را ترک خواهد کرد؟

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی (امریکا) نوشت: تحلیل آقای هوک فاقد ملاحظات جدی یا در نظر گرفتن هر گونه واکنش بالقوه‌ای از سوی ایران است. هر چند ایران در سازمان ملل حق وتو ندارد، اما مطمئنا پاسخ خواهد داد. اگر تحریم‌ها برگردند، ایران نیز از گزینه‌ی هسته‌ای استفاده خواهد کرد: خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته ای. در این صورت ایران به دومین کشور خارج شده از این پیمان بعد از کره‌ی شمالی می‌پیوندد. برای پیش بینی، فهم و برنامه ریزی چنین اقدامی چهار سناریو پیش روست؛ اول، آیا ایران واقعا ان پی تی را ترک خواهد کرد؟ سیاستمداران ایرانی مرتبا این تهدید را بازگو می‌کنند. دبیر شورای عالی امنیت ملی حتی چنین اقدامی را قبل از خروج ایالات متحده از برجام اعلام کرد. ایالات متحده حالا توافق را ترک کرده، ولی ایران هنوز در توافق باقی است. در این تهدید و اعلام نظر‌ها درجه‌ای از تهدید و تئاتر سیاسی نیز وجود دارد.

۱۸میلیارد تومان پول بیت المال در جیب مجری شبکه ضدانقلاب

نام «آیه دریس»، مجری من‌وتو در پرونده سلاطین طلا و خودرو دیده می‌شود. در این پرونده که برای «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشیدایی» به جرم اخلال عمده در بازار خودرو و طلا به اعدام محکوم شده‌اند، ارتباط مالی میان متهمان و مجری شبکه معاند من‌وتو مشاهده می‌شود. با تحقیقاتی که از حساب‌های «وحید بهزادی» و «نجوا لاشیدایی» در شرکت شهاب پارس برآمده است، بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به حساب خانمی واریز شده که گفته می‌شود مجری شبکه ضد انقلاب من‌و‌تو و مجری مرجان تی‌وی بوده که سال ۹۴ از کشور خارج شده است. بر همین اساس آیه دریس، مجری شبکه «من و تو» فردی است که ۱۸ میلیارد از سرمایه بیت المال را به غارت برده و در سال ۹۴ از کشور گریخته است. /باشگاه خبرنگاران

علاقه کاندیدای ریاست مجلس یازدهم به روش احمدی‌نژاد

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: قدرت ارتباط با تمام کلونی‌های داخل مجلس را دارم و خط قرمز در مجلس ندارم و خط قرمز هیچ جا هم نیستم. هیات‌رییسه مجلس یا کمیسیون‌های مجلس در مناطق مختلف مختلف کشور حضور پیدا کنند و از نزدیک اقتدار تک تک نمایندگان را رقم بزنند و مشکلات را بررسی کنند و به کمک دولت بشتابند و مشکلات مناطق را به دولت گوشزد کنند. وی درباره تشکیل جلساتی بین نامزد‌های ریاست مجلس برای «نه» گفتن به قالیباف اظهار داشت: بعضی جا‌ها صحبت از این می‌شود که «نه» به این کاندیدا یا «نه» به آن کاندیدا؛ از نگاه من «نه» به هیچ کس وجود ندارد و «آری» وجود دارد و «آری» به حاج بابایی و آری به هر شخص دیگری که نامزد ریاست مجلس است. /ایرنا

جبهه پایداری برای بازی بهم زنی وارد شد

شاید اگر دو ماه پیش سوال می‌شد که رئیس مجلس یازدهم چه کسی خواهد بود، با اطمینان بیشتری می‌شد پاسخ داد؛ «محمدباقر قالیباف» بود، اما کم‌کم تحرکات رقبا، لبخند را روی صورت آقای خلبان کم‌رنگ کرد.. پایداری‌ها که در اردوگاه اصولگرایی به «بازی بهم زن‌ها» معروف هستند این بار به جای آنکه خود کاندیدایی مطرح کنند به سراغ رقبای پر و پا قرص‌تری رفتند تا آن‌ها را با یکدیگر هم‌کاسه و خواب شورای ائتلاف اصولگرایان را آشفته کنند. جلسات «صادقی محصولی» با حلقه مدیران احمدی‌نژادی و اضافه کردن میرسلیم به این جمع در راستای همان ائتلاف «نه به قالیباف» است که دردسری جدید برای سردار اصولگرا شده است. از جمع پرتعداد مدیران احمدی نژاد که کاندیدای ریاست بودند، این روز‌ها تنها مثلث حاجی‌بابایی، نیکزاد و شمس‌الدین حسینی باقی مانده اند که در حال رایزنی برای ماندن یک نفرشان در میدان رقابت هستند.

نمایندگان مجلس دهم چند وزیر دولت روحانی را استیضاح کردند؟

یوسف نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نمایندگان مجلس دهم تا هفتم اردیبهشت ماه، ۴۸۷ طرح ارائه دادند که از این تعداد ۹۴ طرح بایگانی، ۱۴ طرح مسترد و ۶۹ طرح به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شده و ۳۰۸ مورد آن نیز در مسیر بررسی است که یکی از آن‌ها در شورای نگهبان و یکی از آن‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است. در دوره دهم، دولت ۲۲۲ لایحه ارائه کرده که ۱۶ مورد آن بایگانی، ۱۱ مورد مسترد و ۱۰۶ مورد تبدیل به قانون شده است. همچنین ۸۶ مورد آن در دستور کار مجلس است، سه مورد در مجمع تشخیص و دو مورد در مسیر شورای نگهبان است. در این دوره مجلس ده مورد استیضاح نیز مطرح شده که شش مورد آن در جلسه علنی مطرح و چهار مورد رد شده است. /ایسنا

پاسخ توئیتری علی مطهری به نامه وزیر کشور درباره حوادث آبان ۹۸
 
علی مطهری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پاسخ وزیر کشور به نطق من درباره مقصر بودن ایشان در حوادث آبان ۹۸ قانع کننده نبود. حرف من این بود که وی به عنوان مسئول اجرای تصمیم سران قوا باید لااقل یک ماه با مردم سخن می‌گفت. ضمنا ادعای از نصاب افتادن امضا‌های استیضاح وی نیز واقعیت ندارد.» /ایسنا

۳۸۷ خودروی صفر کیلومتر در تهران کشف شد

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف ۳۸۷ خودروی صفر کیلومتر در سه پارکینگ خبر داد و در زمینه نظارت بر قیمت‌گذاری‌هایی که اخیرا انجام شده، گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین‌نامه قیمت‌ها هستند. یکی از این پارکینگ‌ها در منطقه تهرانسر واقع شده بود که حدود ۱۳۸ دستگاه خودرو تولیدی شرکت سایپا، ۸۷ دستگاه تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۲ خودرو متعلق به شرکت بهمن در آن کشف شد. یک پارکینگ دیگر در منطقه مهرآباد تهران بود که ۳۰ خودرو ام وی ام تولید شرکت مدیران خودرو و ۳۰ خودرو متعلق به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در آن کشف شد. پارکینگ سوم در محدوده خیابان انقلاب واقع شده بود که ۷۴ دستگاه خودرو تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۸ دستگاه تولید شرکت سایپا و سه دستگاه تولید شرکت بهمن در آن کشف شد. /ایسنا
 
توئیت طعنه دار میرسلیم در مورد ریاست مجلس آینده

منتخب مردم تهران در توئیتی نوشت: مجلس نیازمند سخنگویی صادق و مدیری خدوم با تجربه پاک و لایق است نه آقا بالاسر. سید مصطفی میرسلیم، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به ویژگی‌های رئیس مجلس آینده نوشت: هر فردی را نمایندگان محترم برای ریاست انتخاب می‌کنند، به منظور فرماندهی و آقایی کردن بر آن‌ها نیست، بلکه برای خدمت کردن به نمایندگان است تا بتوانند وظایف مقدس خود را به بهترین وجه ایفا کنند؛ مجلس در درجۀ اول نیازمند سخنگویی صادق و مدیری خدوم با تجربه پاک و لایق است و نه آقا بالاسر.
 
نام‌گذاری دو سالن اصلی وزارت خارجه به نام " دو حسین"
 
با دستور وزیر امور خارجه از امروز دو سالن اصلی گردهمایی‌ها و تجمعات وزارت امور خارجه به نام زنده نامان "حسین شیخ الاسلام" و "حسین کاظم پور اردبیلی" نام گذاری شد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در سخنانی در مراسم بزرگداشت زنده یاد حسین کاظم پور اردبیلی، ضمن گرامیداشت یاد و نام "دو حسین" که خانواده وزارت امور خارجه ظرف ماه‌های اخیر از دست داد، افزود: این دو حسین که دو دیدگاه سیاسی متفاوت داشتند با یکدیگر بسیار رفیق و صمیمی بودند و برای آن‌ها تنها ایران و منافع ملی اهمیت داشت. با دستور وزیر امور خارجه از امروز دو سالن اصلی گردهمایی‌ها و تجمعات وزارت امور خارجه به نام زنده نامان "حسین شیخ الاسلام" و "حسین کاظم پور اردبیلی" نامگذاری شد. ظریف و اعضای شورای معاونین وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت زنده یاد حسین کاظم پور اردبیلی که امروز برگزار شد حضور یافتند.
 
پاسخ صریح ظریف به تهدید‌های پوشالی آمریکا

وزیر امورخارجه کشورمان درباره نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا و تهدید آمریکا به حمله نظامی گفت: تجارت قانونی در دنیا ادامه پیدا می‌کند، آمریکا اجازه ندارد تجارت قانونی را مختل کند. محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم گرامیداشت حسین کاظم‌پور اردبیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین خصیصه کاظم‌پور اردبیلی انسانیت، شجاعت و عشق به مردم و کشور بود، انشاءالله خدا ایشان را رحمت کند به همه ما توفیق دهد همین راه را ادامه دهیم. وی درباره نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا و تهدید آمریکا به حمله نظامی نیز گفت: تجارت قانونی در دنیا ادامه پیدا می‌کند، آمریکا اجازه ندارد تجارت قانونی را مختل کند.وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این سیاست امریکا خطر برای یک یا دو کشور نیست، خطری برای همه دنیاست. وی خاطرنشان کرد: اگر یک کشور بخواهد تصمیم بگیرد بر اساس سیاست‌های غلط خود یک اقدامی برای اخلال در تجارت قانونی بکند حتما با عکس‌العمل بین‌المللی مواجه خواهد شد.
 
توصیه بهزاد نبوی به روحانی: به هیچ وجه از برجام خارج نشوید

بهزاد نبوی در جلسه رئیس جمهور با فعالان سیاسی گفت که بزرگترین دستاورد دولت «برجام» بوده که با آمدن ترامپ و برخی اقدامات مخالفان دولت در داخل تلاش شد آن را ناکام بگذارند. توصیه ایشان به آقای روحانی این بود که به هیچ وجه از برجام خارج نشوید و تأکید کرد ادامه برجام در همین وضع فعلی نیز برای کشور مفید است. تاکید آقای نبوی این بود که ما باید ابتدا سیاست خارجی خود را سامان دهیم و بعد مسائل داخلی را به سامان برسانیم. «اگر اظهارات رئیس‌جمهور به همان صورت که در جلسه روز گذشته با جمعی از فعالین سیاسی مطرح شد، برای جامعه گفته شود شاید بتواند بسیاری از نگرانی‌های موجود را نسبت به عملکرد دولت برطرف کند.» این بخشی از حرف‌های دبیرکل حزب اتحادملت در گفت و گویش با خبرنگار جماران است. او در این گفتگو، نشست دیروز رئیس جمهور با فعالین سیاسی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آقای رئیس جمهور در این جلسه نظرات خود را خیلی راحت و بی تکلف مطرح کرد. وی همچنین به فقدان ارتباط میان روحانی با حامیانش اشاره کرد و آن را یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌های رئیس جمهور دانست.
 
هشدار کاظم جلالی به ماجراجویی علیه تانکر‌های ایرانی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه تاکید کرد: هرگونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد کشتی‌های ایرانی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آب‌های آزاد و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است. کاظم جلالی سفیر در رشته توئیتی به زبان روسی در خصوص برخی شنیده‌ها در خصوص قصد دولت آمریکا برای ایجاد مزاحمت در مسیر تانکر‌های ایرانی نوشت: نفتکش‌های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل مبادله تجارت آزاد و نیز تجارت قانونی و مشروع ایران با ونزوئلا در حال حرکت به سمت این کشور هستند. هر گونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد این کشتی‌ها از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله تحمیل قوانین ملی یک کشور به سایر کشور‌ها و مغایر با اصول توافق شده بین المللی، نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آب‌های آزاد و تهدید صلح و امنیت بین المللی می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران بار‌ها نشان داده که در حراست و پاسداری از منافع و حیات ملی خود کاملا جدی و مصمم است. هر گونه ماجراجویی و اقدام احمقانه علیه شناور‌ها و تانکر‌های ایرانی در آبراه‌های بین‌المللی، بدون شک برای عاملین آن پشیمان کننده خواهد بود.
 
ماجرای ارتباط مجری «من و تو» با سلاطین طلا و خودرو

نام آیه دریس، مجری شبکه «من و تو» در پرونده سلاطین طلا و خودرو دیده می‌شود. در جریان رسیدگی به پرونده سلاطین طلا و خودرو نام مجری شبکه «من و تو» مطرح شد. در این پرونده که «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشیدایی» به جرم اخلال عمده در بازار خودرو و طلا به اعدام محکوم شده‌اند، ارتباط مالی میان متهمان و مجری شبکه «من و تو» مشاهده شده است. با تحقیقاتی که از حساب‌های «وحید بهزادی» و «نجوا لاشیدایی» در شرکت شهاب پارس برآمده است، بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به حساب خانمی واریز شده که گفته می‌شود مجری شبکه ضد انقلاب «من و تو» و مجری مرجان تی‌وی بوده که سال ۹۴ از کشور خارج شده است. بر همین اساس آیه دریس، مجری و تهیه کننده شبکه «من و تو» فردی است که ۱۸ میلیارد از سرمایه بیت المال را به غارت برده و در سال ۹۴ از کشور گریخت.
 
توئیت قالیباف درباره توصیه رهبرانقلاب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفۀ انسان انقلابی، گسترش دادن جبهۀ انقلاب، یارگیری و رشد در کنار مرزبندی با افراد بی‌اعتقاد است. محمدباقر قالیباف با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏توصیۀ رهبر معظم انقلاب دربارۀ گسترش دادن جبهۀ انقلاب، تعریف ما از مفهوم ‎انقلابی را هم دقیق‌تر می‌کند. وظیفۀ انسان انقلابی، گسترش دادن جبهۀ انقلاب، یارگیری و رشد در کنار مرزبندی با افراد بی‌اعتقاد است. محدود کردن جبهۀ انقلاب موافق با اصول ‎انقلابی‌گری نیست.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار