رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : با توجه به بازگشایی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد سال جاری با کمترین مخاطرات و رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی روسای دانشکده‌ها، نشست‌هایی با دبیران شورای دانشجویان برگزار و نسبت به هم اندیشی در این زمینه اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 19 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی روز سه شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا از اعضای این ستاد خواست تا نسبت به آماده سازی دانشکده ها و خوابگاه های دانشجویی با تدوین شیوه نامه های اصول بهداشتی در خوابگاه ها و کتابخانه های دانشگاه اقدام کنند.

دکتر لطفی از برگزاری نشست شورای آموزشی دانشگاه ها در این زمینه خبر داد و افزود: در راستای آماده سازی دانشکده ها و خوابگاه های دانشجویی با رعایت دستورالعمل های مربوط به کرونا، لازم است نشست مشترکی با حضور معاونت های آموزش، بهداشت و فرهنگی و دانشجویی برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی مربوط به بازگشایی مراکز آموزشی، خوابگاه ها و کتابخانه ها برگزار شود.

پیش از این نیز معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت ایجاد مقدمات لازم برای بازگشایی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گفته بود بازگشایی خوابگاه‌ها با کمترین مخاطرات و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و در خوابگاه مکانی باید در نظر گرفته شود که اگر پس از بازگشایی دانشگاه فردی مبتلا مشاهده شد، سریعا قرنطینه شده و از دیگر دانشجویان جدا شود.

معاون وزیر بهداشت با اعلام این‌که مقرر است فقط ۵۰ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور یابند، اظهارداشت: در شرایط فعلی که نظر به بازگشایی دانشگاه‌ها است، با احتیاط بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه را تا ظرفیت ۵۰ درصد دنبال می‌کنیم. رعایت فاصله اجتماعی در اتاق‌های خوابگاهی، ارائه بسته حمایتی و حفظ شرایط بهداشتی و ایمنی در این خصوص برای ما بسیار مهم است.

انجام هزار و ۶۷۸ مورد نمونه تست کرونا در استان فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۶۷۸ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافتگان بیماری کرونا در استان، موارد مثبت و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا را بررسی کرد.

موارد جدید مثبت در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های شیراز ؛ مرودشت ؛ داراب ؛ سروستان ؛ کوار، کازرون ، ممسنی ؛ خرم بید، کوه چنار و زرقان شناسایی شده اند .

بررسی سامانه CORONA LAB و پیگیری نیازهای انجمن دندانپزشکی فارس از دیگر محور های این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه انجام شد.

از دیروز تا امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند و از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند .شمار بیماران کرونا در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ، فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ، سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان ، شهید فقیهی ، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها: کرونا ، خوابگاه ، بازگشایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار