کد خبر: ۸۵۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 19 May 2020

واکنش معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور به شبهات کالاهای وارد شده/ وقتی راحت مسئولیت قبول می کنیم، یعنی پاسخگویی در جامعه ما جدی نیست!

تابناک/معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور در رابطه با حواشی قرائت گزارش بودجه تفریغ سال ۹۷در مجلس، گفت: این گزارش در سال ۹۸ به مجلس رفت اما به دلیل تقارن آن با شهادت سردار سلیمانی هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفتند که قرائت این گزارش به بعد از انتخابات موکول شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، محسن عمرانی معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دیوان محاسبات گیلان با بیان اینکه اگر ابعاد قبول مسئولیت شناخته شود واضح است که تا چه حد دشوار است اظهار کرد: گاهی اوقات که آنقدر راحت مسئولیت قبول می‌کنیم به این معناست که پاسخگویی در جامعه ما جدی نیست.

کار در دیوان محاسبات کشور شرایط سنگین و دقیقی دارد

وی با اشاره به اینکه باید تمرین کنیم که نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشیم تصریح کرد: کار در دیوان محاسبات کشور به طور مستمر با قضاوت همراه است که شرایط سنگین و دقیقی دارد.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور بیان اینکه مدیر این دیوان علاوه بر شرایط عمومی مدیریت باید شرایط قضاوت هم داشته باشد ادامه داد: داشتن اطلاعات کامل و بررسی دقیق و انصاف بخش کوچکی از ویژگی های قضاوت است.

وی در رابطه با علت قرائت گزارش بودجه تفریغ سال ۹۷ در سال ۹۹گفت: این گزارش در سال ۹۸ به مجلس رفت اما به دلیل تقارن آن با شهادت سردار سلیمانی هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفتند که قرائت این گزارش به بعد از انتخابات موکول شود، این گزارش ۵اسفند به جلسه رسید اما مجلس به حد نصاب نرسید و در نهایت به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شد اما دیوان محاسبات هیچ نقشی در زمان قرائت نداشت.

واکنش معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور به شبهات کالاهای وارد شده

عمرانی در رابطه با محتوای گزارش تصریح کرد: این گزارش برای مقطع ۱۲ آذر ۹۸ تعیین شده بود و پس از آن یک سری کالاهایی وارد شده که ایجاد شبهه کرد اما به عنوان یک مسئول شهادت می دهم که به ارقام ما تا همان تاریخ هیچ خدشه ای وارد نشد.

معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اینکه آموزش وظیفه دیوان محاسبات کشور نیست افزود: اگر عمیقأ در فلسفه حفظ بیت المال تفکر کنیم به اهمیت پیش‌گیری با تمام هزینه ها پی خواهیم برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار