مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون مبارزه با ملخ در ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع فارس انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 19 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا دبیری با بیان اینکه شهرستان‌های لامرد، مهر، لارستان، خنج، گراش و فراشبند درگیر هجوم آفت ملخ هستند، گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ در ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار، صورت گرفته است.

او تصریح کرد: برای مبارزه با این آفت عملیات ردیابی و پایش در ۴۷۰ هزار هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هجوم این آفت به فراشبند بیش از سایر شهرستان‌های درگیر در جنوب استان است.

دبیری، از کشاورزان خواست با همکاری جهاد کشاورزی زمینه هجوم ملخ‌ها را کاهش دهند و روزانه مزارع و باغات خود را رصد کنند و درصورت دیدن آفت به نزدیکترین ایستگاه جهاد کشاورزی یا به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

براساس اظهارات کارشناسان سازمان حفظ نباتات طول زندگی هر ملخ حدود ۲ و نیم ماه است که در این مدت حدود ۲۵۰ تخم می‌گذارد، ملخ‌ها در حالت تجمعی تمایل به پرواز‌های طولانی مدت دارند و حداقل صد متر ارتفاع می‌گیرند و با نیروی باد جابه‌جا می‌شوند.

استان فارس از بهمن ۹۷ تا تیرماه ۹۸ درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی شد و ۱۴ شهرستان به صورت جدی درگیر این آفت شده بودند.

سمپاشی مزارع در شهرستان‌های درگیر با آفت ملخ


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ تن سم برای سمپاشی در مزارع استان مصرف شده است گفت:بیش از ۱۵ تن سم برای مصرف در مزاره در انبار‌ها موجود است، روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ لیتر سم به شهرستان‌های درگیر ارسال می‌شود.

او ادامه داد: پارسال بیشترین مبارزه با این آفت (۸۰ درصد) در خرداد صورت گرفته و براساس پیش بینی این مبارزه در خرداد امسال هم با شدت بیشتری انجام می‌شود.

برچسب ها: حمله ، ملخ ، مزارع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار