در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان فارس و با بیان اینکه حدود ۵۳ درصد از اشتغال در این استان مربوط به حوزه خدمات و کارگاه‌های با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر است، گفت: شیوع کرونا ویروس آسیب‌های جدی به این بخش از اشتغال وارده کرده است.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 18 May 2020

تابناک فارس: عنایت‌الله رحیمی ادامه داد: بخش گردشگری استان فارس علی‌رغم توانمندی‌های فراوان، به دلیل وقوع سیل فروردین، اغتشاشات آبان، سقوط هواپیما و شیوع کروناویروس طی یکسال گذشته متحمل آسیب‌های فراوانی شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: برای کاهش این آسیب‌ها نیازمند بررسی عمیق‌تر و ارائه راهکارهای عملی از طرف بخش خصوصی و کارشناسان این حوزه هستیم.

البته از سال ۲۰۰۰ رویکرد جامعه جهانی گردشگری بر شاخه گردشگری خلاق متمرکز شده است که ما حدود ۲ دهه در این زمینه از سایر رقبای گردشگری عقب مانده‌ایم و گویا بررسی های عمیق همچنان ادامه دارد...

رحیمی با بیان این که بسیاری از مصوبات ملی در رابطه با مدیریت بیماری کرونا پیشنهادات استان فارس بوده است، ادامه داد: برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود و فعالان بخش خصوصی گردشگری باید با پیشنهادات خود زمینه ساز تصمیمات دولت و مجلس شوند.

استانداری فارس با تاکید بر این که مصوبات دولت در زمینه حمایت از کسب و کارها حتما اجرایی خواهد شد، گفت: فعالان بخش گردشگری می‌توانند با پیشنهاداتی که بار مالی ندارد و در عین حال بر رونق این بخش تاثیرگذار خواهد بود، زمینه افزایش تقاضا برای گردشگری را فراهم کنند.

رحیمی بر مشارکت فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری برای ایجاد و تقویت رویدادها و جشنواره‌های محلی، استانی و ملی تاکید و اضافه کرد: در چارچوب هنجارهای پذیرفته شده جامعه باید رویدادهایی را برای گسترش حضور گردشگران در حوزه‌های مختلف مانند ورزشی و هنری فراهم کرد.

در ایران سیاست های توسعۀ صنعت گردشگری به جای هم سو کردن شرایط داخلی، مقاصد و جاذبه ها و محصولات گردشگری با شرایط جهانی این صنعت سعی در هم سو کردن گردشگری جهانی با شرایط داخلی خود دارد.

این نکته باید درک شود که همسویی با سیاست های گردشگری جهانی به معنای عافیت طلبی، اباحه گری، ولنگاری، بی دینی و لذت طلبی نیست.

در این جلسه، فعالان حوزه گردشگری و جمعی از مدیران اجرایی نقطه نظرات خود را پیرامون وضعیت کنونی این حوزه و راهکارهای برون رفت از مشکلات را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار