امام جمعه شیراز گفت:در نحوه تجیمع کمک‌ها هدفگذاری داشتیم، در توزیع هم سعی کردیم عدالت برقرار شود. متأسفانه نهادهای حمایتی ما در سطح کشور به اندازه‌ای که در این مواقع (پاندمی بیماری) نیاز است، بسط پیدا نکرده، به همین دلیل احتمال می‌دادیم یک خانواده‌ای چند بار کمک دریافت کند و یکی اصلا دریافت نکند.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 18 May 2020

تابناک فارس: حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام،با اشاره به جایگاه ولیّ‌فقیه در تفکر شیعی و لزوم توجه به رهنمودهای ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب در جهت‌دهی به حرکت‌‌های نهادی مردمی دارای نقش ویژه‌ای است، چون در فرهنگ ما به عنوان نایب امام زمان(عج) مطرح هستند و سخنانشان تأثیرات عمیقی دارند.

وی افزود: وقتی ایشان بحث رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را مطرح کردند، کمک‌های مردمی وجود داشت اما مردم این توصیه ایشان را به عنوان یک وظیفه انقلابی برای خودشان لحاظ کردند که غیر از عواطف دینی، یک رزمایش و به نوعی نمود سبک زندگی اسلامی ایرانی در سایر سبک‌های زندگی است. مردم اثبات کردند که سبک زندگی اسلامی ایرانی در مواجهه با بحران‌هایی همچون کرونا بهتر از دیگر سبک‌های رایج در دنیا جواب می‌‌دهد.

دژکام با اشاره به اثرگذاری روحانیت و عالمان دینی در جهت‌دهی به کمک‌های گفت: این نقش اگر درست تعریف شود و در جایگاهی که مربوط به خود آن‌هاست ورود کنند، نه تنها خوب است بلکه یک ضرورت اجتماعی است. هدایت، راهبری و انگیزه‌بخشی توسط عالمان دینی و روحانیت در طول تاریخ اسلام و ایران انجام گرفته و در عصر حاضر همان را باید قوی‌تر و سازمان‌یافته‌تر انجام دهند.

به گفته وی، اگر اقدامات آنها دخالت در حوزه فعالیت نهادهای دیگر باشد، گاهی نازیبا می‌شود. تقسیم کار به صورت نانوشته در فرهنگ ما باید مدنظر باشد. عموماً علمای بزگوار در همین چارچوب اقدام کردند و با همکاری سایر نهادها اقدامات مؤثری را پیش بردند.

امام جمعه شیراز گفت: برای تغسیل درگذشتگان ناشی از کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز پروتکلی نوشته و به همت طلاب اجرایی شد. همچنین سایت مرجع سلامت فارس راه‌اندازی شد و اکنون مشغول سرویس‌دهی است. گروه‌هایی هم در فضای مجازی با عنوان «سلامت معنوی، حال خوب» راه‌اندازی شد که مخاطبان خودش را جذب کرده است.

وی افزود: در نحوه تجیمع کمک‌ها هدفگذاری داشتیم، در توزیع هم سعی کردیم عدالت برقرار شود. متأسفانه نهادهای حمایتی ما در سطح کشور به اندازه‌ای که در این مواقع (پاندمی بیماری) نیاز است، بسط پیدا نکرده، به همین دلیل احتمال می‌دادیم یک خانواده‌ای چند بار کمک دریافت کند و یکی اصلا دریافت نکند.

برای همین و به منظور پیشگیری از این اشتباهات، اطلاعات کمیته امداد (شامل اطلاعات 250 هزار خانواده تحت پوشش) مبنا قرار گرفت و به کمک خیرین فارس و بسیج، اطلاعات خانواده‌هایی که از شیوع کرونا هم آسیب دیده و نیازمند بودند را هم به آن اضافه ‌کردیم و در قالب یک نرم‌افزاری رونمایی شد. البته چنین نبود که تا زمان تکمیل نرم‌افزار کمک‌ها متوقف شود، بلکه همزمان به توسعه نرم‌افزار و کمک‌رسانی پرداختیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار