نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت :باید مراقب باشیم فریب عملیاتی دشمن را نخوریم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 17 May 2020

به گزارش تابناک تبریز،حجت‌السلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از وقوع  حادثه تلخ کُنارک و شهادت ۱۹ نفر از فرزندان رشید ملت و مجروح شدن گروهی دیگر، امپراطوری رسانه‏‌ای استکبار و برخی مزدوران داخلی‌شان مانند همیشه دست به‌کار شده و به فضاسازی مسموم در این خصوص پرداختند.
 
وی با اشاره به خط خبری رسانه‏‌های دشمن گفت: بزرگ‌‏نمایی حادثه و ادعای غرق شدن شناور و کشته و مفقود شدن ده‌ها نفر یکی از این محورها بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: این رسانه‌ها مدعی شدند ناو جماران از سپاه بوده! و به ناوچه ارتش شلیک کرده است همچنین نیروی دریایی سپاه به مردم عادی که در ساحل شهر بندری کُنارک بودند حمله موشکی کرده و تعداد زیادی را کشته، مجروح و مفقود است.
 
امام جمعه تبریز زیر سوال بردن توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش؛ با انتشار اخبار مکتوب، فیلم‌ها و عکس‌های دروغین از حوادث دیگر و کشورهای دیگر را محور دیگر این فضاسازی‌ها عنوان کرد و متذکر شد: رسانه‌های معاند تلاش کردند بین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و این حادثه مشابهت‏‌سازی کنند.
 
آل‌هاشم، توجه به آموزه‏‌ها و عبرت‌های این حادثه را ضروری خواند و بیان داشت: آنچه دچار حادثه شده است نه ناو است، نه ناوچه و نه قایق تندرو؛ بلکه یک شناورِ سبکِ پشتیبانی و لجستیک در کلاس هندیجان است که قبل از انقلاب خریداری شده و پس از انقلاب با بهسازی و به‌روزرسانی دوباره در خدمت نیروی دریایی قرار گرفته است.

  ناو جماران مربوط به ارتش است نه سپاه

وی ادامه داد: بر خلاف آنچه در رسانه‏‌های معاند گفته شد، ناو جماران مربوط به ارتش جمهوری اسلامی است نه سپاه پاسداران، خوب است بدانیم سپاه، اساساً دارای ناو جنگی نیست و به‌خاطر سازمان نیروی دریایی و راهبردهای دفاعی سپاه خرید یا ساخت و نگاهداری ناو در برنامه این نهاد نیست و در حیطه ماموریت نیروی دریایی ارتش قرار دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی، یک نیروی راهبردی محسوب می‌شود، یادآور شد: این نیرو قدرتمندترین نیروهای دریایی منطقه است که متکی بر دانش بومی و دانش فرزندان انقلابی ارتش در حال خدمت است و در انجام خدمت خود کمترین اشتباهات را داشته است.
 
امام جمعه تبریز تاکید کرد: آنچه اتفاق افتاد حاصل یک اشتباه محاسباتی است که منجر به حادثه تلخ شهادت و جراحت فرزندان دریادل ملت شد و به شناور مزبور نیز خسارات وارد آورد.

وی ادامه داد: بدون تردید این حادثه کام هر ایرانی آزاده را تلخ می‌کند و به هیچ روی نباید سبک انگاشته شود.

 وقوع حوادث در رزمایش طبیعی است

وی، وقوع چنین حوادثی در رزمایش‏‌ها و تمرین‏‌ها را طبیعی دانست و گفت: ارتش انگلیس اخیراً اعلام کرد که در سال‌های گذشته تعداد ۱۴۳ نفر از نیروهایش در رزمایش‏‌ها کشته شده‌اند همچنین آمریکا که بزرگترین ارتش جهان را با ۸۱۲ میلیارد دلار دارد، اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ تعداد ۹۰ نفر از نیروهای خود را در سوانح مختلف از دست داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: البته رزمایش‏‌ها و مانورها فرصتی برای بررسی نقاط ضعف و قوت تجهیزات، نیروها و طرح‏‌ها و برنامه‏‌ها هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: باید مراقب باشیم فریب عملیاتی دشمن را نخوریم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

 شبیه‌سازی حادثه هوایی اوکراین با شناور کُنارک اشتباه است

نماینده ولی‌فقیه در استان مشابهت‌سازی بین دو حادثه هواپیمای اوکراینی و شناور کُنارک را نادرست دانست و اذعان داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش انقلابی ایران اسلامی و سایر نیروهای مسلح همچنان و برای همیشه در چشم و دل ملت بزرگ ایران بزرگ و بزرگتر خواهند ماند و دعای خیر مردم در این شب‌های قدر بدرقه راه و جهاد و تلاش و رشادت‏‌های آنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید ارتش قهرمان ما از این حادثه تلخ برای اصلاح و بهسازی سازمان رزم و طرح و برنامه خود توشه‏‌ها خواهد گرفت و حماسه‏‌های بیشتری را خواهد آفرید، چنانچه سپاه سرافراز از سانحه تلخ سقوط هواپیما برای آینده خود توشه‏‌ها برگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار