معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۵۱۴ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۱۴۷ مورد مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 16 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه اظهار کرد: با شناسایی ۱۴۷ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۷۷۰ مورد رسیده است.

او ادامه داد: از مجموع ۱۴۷ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۱۳ مورد مرودشت؛ آباده ۳ مورد؛ کوه چنار ۲ مورد؛ استهبان، ممسنی، داراب، لامرد و قیروکارزین هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۹ روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

همتی افزود: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان، به سه هزار و ۹۸۳ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: آمار بالای امروز نشان دهنده این واقعیت است که ویروس در جامعه در حال گسترش است و هرگونه سهل انگاری در این خصوص، برای جامعه زیانبار بوده و وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع کروناویروس بازمی گرداند.

همتی توصیه کرد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

 

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار